Romanii incearca sa se racoreasca si sa scape de canicula consumand mai multe bauturi racoritoare si inghetata. Cei care castiga de pe urma caldurii sunt producatorii. Caldura din ultimele zile a fost un motiv de bucurie pentru producatorii si d

Romanii incearca sa se racoreasca si sa scape de canicula consumand mai multe bauturi racoritoare si inghetata. Cei care castiga de pe urma caldurii sunt producatorii.

Caldura din ultimele zile a fost un motiv de bucurie pentru producatorii si distribuitorii de inghetata, apa si bere, care au reusit sa recupereze din pierderile inregistrate in perioada ploioasa.
INGHETATA. Desertul rece a fost foarte cautat in aceasta perioada. ""Volumul vanzarilor produselor noastre a crescut in aceasta perioada caniculara cu 100%-200%. Cel mai bine vandut sortiment a fost inghetata pe bat, in general fiind stimulat consumul stradal"", spune Cristian Stahie, reprezentant marketing al companiei Kubo Ice Cream. El estimeaza ca, in perioada urmatoare, ritmul de vanzare se va mentine. Pentru comerciantii din piata sau de la magazinele de racoritoare, canicula aduce profit. ""Datorita temperaturilor ridicate, au crescut vanzarile la racoritoare cu 25%-30%. De regula, oamenii vin dimineata sau seara la piata si se aprovizioneaza si cu racoritoare sau cu inghetata"", a spus Laura, vanzatoare in Piata Domenii.
APA MINERALA. In ultima saptamana din iulie
s-au vandut apa minerala si bere cat pentru toata luna. Varful de caldura din ultimele 10 zile a dus la o crestere a vanzarii de apa minerala cu 15% fata de perioada anterioara. ""Este o chestie de conjunctura, valabila numai pentru ultimele 10 zile in care a fost canicula"", spune Mihail Ianas, directorul Patronatului Apelor Minerale (APEMIN). Cu toate acestea, in plin semestru de vara s-a imbuteliat apa ca si in celelalte luni, de aceea se estimeaza o vanzare de 950 milioane de litri pe an, ca si in 2004. ""Inundatiile nu au afectat vanzarea de apa minerala, ci doar zilele ploioase"", adauga Ianas. Un roman consuma in medie 44 litri de apa minerala pe an, fata de 135 de litri, cat bea un occidental intr-un an. Dar, la noi, cei de la oras cumpara cel mai mult si in proportie de 95% apa carbogazoasa.
BERE. In schimb, berea a avut o crestere exploziva a vanzarii in ultima saptamana, cu 40% fata de celelalte saptamani, dupa cum spune Mihai Albu de la Asociatia ""Berarii Romaniei"". Cu alte cuvinte, daca in iunie, un roman consuma, in medie, o sticla de bere, acum a baut o sticla si jumatate, in conditiile in care piata berii din Romania este de 14 milioane de hectolitri pe an.

AER SI GHEATA


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.