Un inventar al numarului de interventii pe 2004 la produsele Whirlpool, achizitionate in Romania, arata ca s-au inregistrat 13.778 de clienti ale caror produse s-au stricat * Foarte multi clienti au suferit doua si chiar trei interventii la acelas
Un inventar al numarului de interventii pe 2004 la produsele Whirlpool, achizitionate in Romania, arata ca s-au inregistrat 13.778 de clienti ale caror produse s-au stricat * Foarte multi clienti au suferit doua si chiar trei interventii la acelasi produs in 2004 * In loc sa explice cauza frecventelor probleme, Whirlpool ne ameninta cu procese daca nu declaram sursa confidentiala care ne-a furnizat informatiile din interiorul companiei
Whirlpool Romania SRL comercializeaza in tara noastra, incepand din 1996 produsele prestigioasei companii americane de electrocasnice.
Surse din interiorul companiei, care ne-au solicitat protectia identitatii in baza dreptului jurnalistilor de a-si proteja sursele informatiilor, ne-au pus la dispozitie un document extrem de voluminos, reprezentand evidenta tuturor interventiilor la diferite tipuri de produse Whirlpool (masini de spalat, frigidere etc) care s-au defectat in anul 2004 si au necesitat reparatii, de la cele usoare si pana la schimbarea unor componente principale ale respectivelor produse. Astfel, de la defectiuni minore (un suport de bec care s-a topit) si pana la defectiuni majore (motoare topite, incendii soldate cu fum innecacios), 13.778 de clienti ai Whirlpool Romania SRL au simtit pe pielea lor neplacerea de a constata ca au achizitionat un produs deloc ieftin, care nu s-a dovedit a fi atat de bun pe cat de laudat a fost.
Documentul aflat in posesia noastra si pe care ZIUA il va pune la dispozitia Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, releva faptul ca pe 2004 au existat 15.574 de defectiuni la diferite produse marca Whirlpool, ceea ce, raportat la cele 13.778 de interventii pe client, arata ca sunt destule cazuri in care aceluiasi client i s-a defectat produsul de doua sau trei ori in acelasi an. Nu spunem ca la alte marci internationale de prestigiu nu s-ar intampla ca unele produse sa se defecteze din varii motive. Nu putem insa sa nu constatam ca numarul mare de interventii dintr-un singur an denota o problema a produselor Whirlpool comercializate in Romania.
Aceeasi sursa care ne-a furnizat inventarul defectiunilor, ne-a explicat ca unul dintre motivele acestor interventii - multe petrecute chiar imediat dupa achizitionarea produsului - s-ar datora aparatelor produse de firma poloneza POLAR, achizitionata integral de concernul american Whirlpool, produse care s-ar vinde in tara noastra cu etichete "Whirlpool". Potrivit sursei noastre, 80% din produsele frigorifice comercializate sub marca Whirlpool si care s-au defectat (este vorba de 3350 aparate), ar fi fost fabricate la POLAR.
Reporterii ZIUA au sunat, prin sondaj, la unele dintre persoanele care apar pe documentul cu inventarul defectiunilor cu nume, adresa, datele interventiilor si cauzele defectiunilor si, toate persoanele contactate ne-au confirmat probleme avute cu aparatele achizitionate. Ca sa fim corecti pana la capat, trebuie sa adaugam ca in pofida defectiunilor suferite, cumparatorii s-au aratat in general multumiti de produsele achizitionate.
"Detineti informatii care sunt proprietatea Whirlpool Romania!"
Trebuie spus ca multe persoane au facut credite pentru a-si permite sa-si cumpere aceste produse, si prin urmare consumatorii au tot dreptul sa fie informati despre calitatea aparatelor achizitionate. De aceea am luat decizia publicarii acestor probleme tehnice, de care cei de la Whirlpool nu s-au aratat foarte afectati.
Pentru a clarifica deficientele de calitate asa cum reies ele din insasi documentul companiei, l-am contactat in scris pe directorul general al Whirlpool Romania SRL, Mircea Dobre, caruia i-am prezentat concluziile documentului sau intern, respectiv cifrele mai sus prezentate, si i-am cerut sa ne explice urmatoarele: cauzele numeroaselor defectiuni; daca acestea se datoreaza produselor Polar carora li se aplica etichetele companiei americane; ce procent reprezinta din totalul aparatelor vandute in Romania, numarul de 13.778 produse care s-au defectat in 2004.
Directorul general Mircea Dobre nu a negat cifrele prezentate si nici numarul mare de interventii, ci ne-a raspuns, in scris, de pe pozitii de forta, inflorite cu amabilitati, cerandu-ne imperativ sa-i comunicam identitatea surselor, desi oriunde in lume se stie ca acest tip de informatii constituie secret profesional si ca orice ziarist are obligatia si datoria de a-si proteja sursele. Redam fragmente din raspunsul lui Dobre: "(...) va rugam sa ne indicati despre ce persoane este vorba intrucat, in principiu, date cu privire la interventiile efectuate asupra produselor comercializate sunt proprietatea exclusiva a companiei, au acces la acestea doar angajatii companiei sau persoane aflate in raporturi cu compania si aceste informatii sunt confidentiale. In aceste conditii, va atragem atentia asupra faptului ca detineti informatii care sunt proprietatea companiei Whirlpool Romania si pe care nu sunteti in drept sa le utilizati fara consimtamantul acesteia. In caz contrar, va asumati riscul de a raspunde conform prevederilor legii, impreuna cu persoanele care vi le-au pus la dispozitie fara drept. Consideram ca cel putin din punct de vedere deontologic sunteti obligat sa declarati sursa de informatie la care am facut referire anterior, pentru ca in acest mod sa puteti preveni implicarea dvs. intr-o actiune de incalcare a normelor de deontologie profesionala si a legilor in vigoare".
In concluzie, raspunsul directorului Mircea Dobre, desi nu a negat informatiile aflate in posesia ZIUA, a evitat sa lamureasca cele trei probleme ridicate de noi, intr-o maniera care in mod cert nu caracterizeaza o companie de o asemenea anvergura, unde relatia cu publicul trebuie sa fie una transparenta, inclusiv la capitolul asumarea raspunderii pentru anumite deficiente si incercarea de a le remedia in cel mai scurt timp posibil.

Ziua

Sursa: Ziua



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.