Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) sau Automobile Dacia nu sunt obligate sa-i achite vreo suma inginerului Romica Sandu Ion, inventatorul eleronului Dacia, pana cand instanta nu va lua o hotarare irevocabila in privinta contes
Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) sau Automobile Dacia nu sunt obligate sa-i achite vreo suma inginerului Romica Sandu Ion, inventatorul eleronului Dacia, pana cand instanta nu va lua o hotarare irevocabila in privinta contestatiei formulate. Potrivit unei ordonante de urgenta aprobata in ultima sedinta a Guvernului, contestatia formulata de AVAS sau de Automobile Dacia impotriva unei executari silite in procesul cu inginerul Romica Sandu Ion va conduce la suspendarea acestei executari pana la data la care hotararea instantei privind contestatia ramane irevocabila. Ordonanta modifica OU 70/2004 privind instituirea unor masuri post-privatizare la societatea Automobile Dacia, reglementeaza o serie de probleme tehnico-juridice legate de raporturile dintre AVAS, proprietarul societatii mentionate - Renault - si inginerul Romica Sandu Ion. Conform actului normativ, "contestatia la executare formulata de AVAS sau de Automobile Dacia impotriva executarii silite, pornite in temeiul hotararii judecatoresti date in procesele si cererile avand ca obiect pretentiile inginerului Romica Sandu Ion, suspenda excutarea silita pana la data la care hotararea judecatoreasca data asupra contestatiei ramane irevocabila". Prin aceasta prevedere, Guvernul considera ca se va evita plata de la bugetul statului a unor sume care nu ar mai putea fi recuperate in cazul in care, dupa parcurgerea tuturor cailor de atac, Automobile Dacia sau AVAS ar avea castig de cauza. Problemele juridice au aparut dupa ce inginerul Romica Sandu Ion a proiectat, in 1991, portbagajul cu eleron inglobat pentru modelul Dacia Berlina 1310.
Utilizarea proiectului a permis producatorului de automobile sa renunte la eleronul din cauciuc aplicat peste capota, reducand costurile de productie. Pentru acest echipament, inginerul a primit peste 120 de miliarde de lei vechi, dar a solicitat o expertiza de reevaluare a drepturilor banesti primite in schimbul inventiei sale, motivand ca suma a fost stabilita printr-o hotarare din 1998. Ulterior, Tribunalul Arges a ridicat nivelul despagubirilor la 898 de miliarde de lei vechi. Ultima suma avansata de Sandu se ridica la 1.100 de miliarde de lei vechi. (C.S.)


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.