50.000 de elevi din toata tara si 22,25% din absolventii de liceu din Bucuresti n-au trecut Bacalaureatul, a anuntat presa de ieri. Licee si colegii nationale care de ani si ani n-au mai avut "cazuti" la acest examen azi traiesc stupefactia ca elevi
50.000 de elevi din toata tara si 22,25% din absolventii de liceu din Bucuresti n-au trecut Bacalaureatul, a anuntat presa de ieri. Licee si colegii nationale care de ani si ani n-au mai avut "cazuti" la acest examen azi traiesc stupefactia ca elevi buni si foarte buni ies inlacrimati din fata listelor. Un adevarat macel - cel putin la chimie si fizica. Un macel care trebuie sa puna serios pe ganduri MEC. Cauzele lui - multiple. Ca unul care-am gustat si eu timp de un deceniu painea amara din invatamant, ma opresc la trei. 1) Liceenii de azi nu mai sunt cei de ieri. "Bombardamentul" libertatilor de expresie si comportament, al "democratiei" (inclusiv erotice) la care sunt supusi din toate partile (mai ales din directia mass-media) i-a gasit pe cei mai mult, psihologic vorbind, nepregatiti. Studiul individual, invatatul, responsabilitatea unei pregatiri zilnice au trecut pe planul al doilea, daca nu chiar pe al treilea. Si cum n-ar fi asa cand ei vad in fiecare clipa ca "vedetelor", "personalitatilor" care ne invadeaza televizoarele la orice ora din zi si din noapte, milionarilor nostri li s-a rupt si li se rupe-n paispe de ideea de scoala? 2) Nici corpul profesoral nu mai e ce-a fost. Cu exceptiile de rigoare, in fata carora imi scot palaria, in unitatile scolare, chiar in cele de mare prestigiu, au ramas, la lefurile penibile pe care le au, fie profesori care mai au un an-doi pana la pensie si care nu-si pot permite aventura iesirii din invatamant, fie oameni care nu au mai gasit loc in alta parte si pentru care profesoratul e mai mult o sinecura. Pana nu vom restabili financiar prestigiul invatatorului si profesorului, vom avea acelasi dezastru. 3) Din ce stiu eu, la chimie si la fizica (dar nici cu romana, in sensul asta, nu mi-e rusine) subiectele au depasit cu mult un nivel mediu firesc, fiind mai degraba "olimpice". Nu stiu cine le-a alcatuit, dar am senzatia ca autorii lor habar n-au care e situatia actuala din domeniul pe care-l pastoresc de prin birouri.
Daca nu vom reusi sa corectam - repet, in primul rand din punct de vedere financiar - curba descendenta a invatamantului romanesc, ne vom trezi ca cele zece-douazeci de genii adolescentine care castiga pentru Romania olimpiade internationale de matematica, fizica, chimie vor obtine burse (si vor ramane acolo) la Universitatile Stanford, Princetown s.a.m.d., iar restul liceenilor nostri vor da concurs pentru a intra vanzatori la "Fornetti".

Ziua

Sursa: Ziua



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.