Valoarea anuala a produselor contrafacute este in Romania, in prezent, de aproximativ un miliard de euro, apreciaza presedintele REACT Romania, Gabriel Turcu. "Atata vreme cat aceste produse se gasesc in toate marile magazine din Romania, consider ca
Valoarea anuala a produselor contrafacute este in Romania, in prezent, de aproximativ un miliard de euro, apreciaza presedintele REACT Romania, Gabriel Turcu. "Atata vreme cat aceste produse se gasesc in toate marile magazine din Romania, consider ca vinovati nu sunt atat contrafacatorii, cat sunt autoritatile", a declarat Turcu. Acesta considera ca autoritatile locale ar trebui sa se sesizeze mai mult in acest sens. Rata contrafacerilor este mai pregnanta in domenii precum muzica, filmul, industria farmaceutica sau cea a cosmeticelor si parfumeriei, iar 60 la suta dintre produsele contrafacute provin din China. In Romania, sapte din zece CD-uri sunt piratate, volumul anual de pierderi in urma acestui fenomen fiind de doua milioane euro. In luna iunie, Guvernul a adoptat un proiect de lege care prevede masuri pentru asigurarea respectarii drepturilor de proprietate intelectuala in cadrul operatiunilor de vamuire. Noile prevederi sporesc rolul autoritatilor vamale in actiunile de combatere a traficului de marfuri contrafacute.
Marca PRO Q
Presedintele Asociatiei pentru Combaterea Contrafacerilor, Dan Docan, considera ca ar trebui sa se puna un mai mare accent pe relatiile cu societatea civila, in vederea unei mai bune informari cu privire la contrafacere. "In Romania exista peste 120 de asociatii pentru protectia consumatorului, dar numai cateva dintre ele isi fac treaba cu adevarat", considera Docan. In Europa, rulajul produselor contrafacute este de circa 500 de miliarde de euro, procentul contrafacerilor fiind de 20 la suta. Companiile producatoare de echipament sportiv din Europa pierd anual 7,5 miliarde euro, iar a treia parte din productia de software este piratata. Economia subterana rezultata din comertul cu produse contrafacute reprezinta 25 la suta din economia mondiala. Docan spune ca peste 200.000 agenti economici au fost contactati si au raspuns pozitiv, in urma unui program initiat de Asociatia Romana pentru Combaterea Contrafacerilor (ARCC) si Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Produselor si Serviciilor din Romania (ANPCPPSR), care consta in acordarea marcii Pro Q pentru anumite produse sau servicii care vor intruni conditiile necesare satisfacerii intereselor consumatorilor si precum si informarea acestora. "Programul este derulat ca o consecinta a aparitiei pe piata romanesca a unor produse si servicii ale caror caracteristici nu se incadreaza in cele mai elementare norme de securitate", a declarat presedintele ARCC, Dan Docan, cu ocazia lansarii programului Punctul Verde Pro. Acesta a precizat ca marca se acorda agentilor economici numai in conditiile in care comisiile de evaluare tehnica si licentiere din cadrul asociatiilor vor constata o calitate superioara a managementului produselor oferite. Prin notiunea de acordare a marcii se intelege ca ANPCPPSR acorda dreptul de folosinta asupra marcii pe o perioada determinata.
Astfel, au fost stabilite 51 de clase de produse pentru care se va acorda drept de folosinta asupra marcii, urmand ca in final sa se acorde un certificat de utilizare a acesteia. "Programul va permite perfectionarea exclusiva a produsului si optimizarea raportului calitate pret. Se vor identifica punctele slabe de fabricatie si vor permite o rezolvare optima a acestor probleme", a precizat Docan. (B.C.G.)

Ziua

Sursa: Ziua



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.