Camera de Comert Americana in Romania (AmCham) considera ca eliminarea din Legea drepturilor de autor a limitelor superioare ale platilor compensatorii din domeniul copiei private lasa loc unor nedreptati in timpul viitoarelor negocieri intre organis
Camera de Comert Americana in Romania (AmCham) considera ca eliminarea din Legea drepturilor de autor a limitelor superioare ale platilor compensatorii din domeniul copiei private lasa loc unor nedreptati in timpul viitoarelor negocieri intre organismele de gestiune colectiva si utilizatori. Comitetul de IT&C din cadrul AmCham critica astfel modificarea prin Ordonanta de Urgenta a Legii drepturilor de autor. Noua initiativa este inaintata de organismele de gestiune colectiva si este sustinuta de Oficiul Roman pentru Drepturile de Autor si Ministerul Culturii. "Sub argumentul mentionarii, in Raportul de Tara pe anul 2004, a unei Directive Europene privind activitatea companiilor de televiziune prin cablu, initiativa legislativa comuna a Oficiului Roman pentru Drepturile de Autor (ORDA) si a Ministerului Culturii si Cultelor propune eliminarea limitelor superioare ale platilor compensatorii din domeniul copiei private", mentioneaza un comunicat AmCham, citat de Mediafax. In prezent, legea prevede negocieri anuale cuprinse intre 0,5 - 1,5% pentru echipamentele periferice si 3 - 7% pentru media. Radu Enache, membru al Consiliului Director al AmCham si coordonator al Comitetului de IT&C, apreciaza ca noua initiativa lasa loc "unei potentiale nedreptati si manipulari" in timpul viitoarelor negocieri dintre organismele de gestiune colectiva si reprezentantii utilizatorilor. "Industria IT&C locala se angajeaza sa plateasca drepturile cuvenite prin lege detinatorilor drepturilor de autor, dar in conditiile unui mecanism de colectare si management al banilor transparent, nearbitrar si eficient", a adaugat el. Membrii Comitetului de IT&C sunt ingrijorati si de "posibilitatea ca prin functionarea actualului sistem de colectare a drepturilor de autor, autoritatile sa stranga mai multi bani din platile compensatorii decat din colectarea drepturilor de autor de la canalele de productie primare", precum edituri si case de productie. Totodata, ei critica maniera "pripita" in care initiativa a fost inaintata spre aprobare Ministerului Integrarii Europene, Ministerului Administratiei si Internelor, Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei si Ministerului Justitiei, dar nu si Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiilor.