Nici dupa discutiile purtate aproape noua ore cu administratiile feroviare, in noaptea de miercuri spre joi, sindicalistii de la calea ferata nu au acceptat sa renunte la greva generala declansata la mijlocul saptamanii trecute. Directorul CFR Calato
Nici dupa discutiile purtate aproape noua ore cu administratiile feroviare, in noaptea de miercuri spre joi, sindicalistii de la calea ferata nu au acceptat sa renunte la greva generala declansata la mijlocul saptamanii trecute. Directorul CFR Calatori, Alexandru Noaptes, a declarat, inca o data, ca solicitarea de majorare a salariilor cu 10,7% nu poate fi satisfacuta "deoarece o majorare salariala nu a fost cuprinsa in bugetul societatii", dar a spus ca "va fi luata in calcul o majorare a tarifelor la calatoriile pe CFR, tinandu-se cont de inflatie, insa numai dupa ce va fi constituita o comisie care va analiza toate conditiile pentru aceasta majorareI. Ofertele administratiei au ramas aceleasi - acordarea a 10 tichete de masa in acest an 5 in trimestrul trei si 5 in trimestrul patru; iar in legatura cu imbunatatirea conditiilor de munca, CFR a fost de acord sa aloce 104 miliarde de lei in 2005, fata de 80 de miliarde lei in 2004. Suma a rezultat din cresterea cu 12,65% a bugetului din acest an, pana la 97 de miliarde de lei si majorarea cu un indice mediu de inflatie de 7,3%.
Despre asigurarea unei treimi din numarul trenurilor sezoniere catre si dinspre litoral, care au intrat de ieri in program, protestatarii au fost de acord cu aceasta si au acceptat suplimentarea cu inca patru trenuri pe rutele internationale. Administratia CFR Calatori a cerut din nou grevistilor sa-si suspende protestul, pentru a putea fi discutata, fara presiuni, majorarea salariilor.
Faptul ca premierul Calin Popescu Tariceanu a pus viitoarea majorare a tarifelor la calea ferata pe seama grevei feroviarilor a fost catalogat drept "un neadevar" de catre sindicalisti. Iulian Mantescu, vicepresedintele mecanicilor de locomotiva spune ca aceasta crestere, anuntata pentru luna viitoare, nu este un efect al solicitarilor sindicalistilor, decizia majorarii fiind luata inainte de greva. Feroviarii au anuntat inca o data ca, nu renunta la cele 20 de zile legale de greva fara a primi majorarea medie ceruta de 10,7%. "In continuare coordonam greva, cu asiguarea treimii, asteptand o rezolvare nu numai din partea administratiei. De la inceput tot asteptam, dar n-am primit nimic. N-am avut decat in prima zi o intalnire oficiala cu ministrul Transporturilor Gheorghe Dobre, fara nici un rezultat insa", a adaugat Mantescu.
Mecanicii de locomotiva si angajatii din depouri au intrat in greva generala pe 8 iunie si, conform legii, asigura o treime din activitate, astfel ca la nivel national circula, pe timpul grevei, 24 de trenuri rapid, 14 intercity, 18 accelerat, 413 trenuri personal si 24 de trenuri internationale.
Cele patru federatii sindicale din domeniul infrastructurii feroviare - Federatia Miscare Comercial, Federatia Nationala Drum de Fier, ELCATEL si USIFER Atlas au anuntat ieri ca intentioneaza sa intre in greva, de luni, tot cu asigurarea unei treimi din servicii. (C.P.)

Ziua

Sursa: Ziua



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.