Un elicopter de serie produs de Eurocopter, filiala a grupului european EADS, a stabilit, in data de 14 mai, pe Everest, un record mondial de aterizare si decolare la mare altitudine, a anuntat miercuri compania. Elicopterul Ecureuil/AStar AS350 B3,
Un elicopter de serie produs de Eurocopter, filiala a grupului european EADS, a stabilit, in data de 14 mai, pe Everest, un record mondial de aterizare si decolare la mare altitudine, a anuntat miercuri compania. Elicopterul Ecureuil/AStar AS350 B3, a decolat pe 14 mai de la baza Lukla, aflata la o altitudine de 2.866 de metri, si a atins varful Everest in aceeasi zi, aterizand la 8850 de metri altutidine. Dupa trei minute si 15 secunde, elicopterul a decolat. Recordul a fost repetat a doua zi. Recordul precedent fusese stabilit la 2 noiembrie 2004 de un echipaj indian aflat la bordul unui aparat de tip "Lama", construit sub licenta Eurocopter, al carui motor fusese modificat special pentru aceasta incercare. Echipajul indian a aterizat si a decolat atunci la altitudinea de 7670 de metri, tot in Himalaya. "Am vrut sa demonstram in acest fel capacitatea aparatelor noastre de a actiona in zone aflate la altitudine. Concurentii nostri americani de la Bell au incercat si ei sa ajunga pe Everest, dar nu au reusit", a declarat purtatorul de cuvant al Eurocopter, Jean-Louis Espes.
"A atinge acest varf mitic era un vis care mi se parea imposibil. In ciuda dificultatilor evidente ale obiectivului, aparatul a fost la inaltimea situatiei", a declarat pilotul Didier Delsalle, citat intr-un comunicat al companiei. De altfel, in perioada de teste de la inceputul lunii mai, guvernul nepalez a facut apel la pilot si elicopter pentru o operatiune de salvare a unor alpinisti aflati in dificultate la o altitudine de aproximativ 5000 de metri, a precizat Eurocopter. (D.M.)

Ziua

Sursa: Ziua



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.