Cazul directorului general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), Aurel Balut, care a fost surprins de ziaristi la volanul unui VW Passat al companiei italiene ASTALDI, va fi analizat de conducerea Ministerulu
Cazul directorului general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), Aurel Balut, care a fost surprins de ziaristi la volanul unui VW Passat al companiei italiene ASTALDI, va fi analizat de conducerea Ministerului Transporturilor, informeaza surse interne din aceasta institutie. Desi a fost contactat de reporteri imediat dupa ce a fost filmat la bordul unei luxoase limuzine, in fata casei sale, directorul Aurel Balut (cercetat penal de PNA pentru abuz in serviciu) a refuzat sa precizeze de ce conducea masina firmei italiene, care a contractat in 2003 lucrari de 477 miliarde de lei de la CNADNR. Documente puse la dispozitie ziarului ZIUA de reprezentantii firmei ASTALDI arata ca autoturismul VW Passat cu nr. B 87 ASL, a fost pus la dispozitia CNADNR, alaturi de alte autoturisme, in cadrul contractului de reabilitare a Centurii Pitesti. Autoturismul VW Passat B 87 ASL a fost achizitionat de ASTALDI la data de 30.07.2004 si a fost pus la dispozitia CNADNR la data de 8 septembrie 2004, persoana care a semnat de primire fiind directorul adjunct Doru Calinescu.Predarea-primirea s-a facut in baza unei intelegeri dintre coordonatorul de proiect (lucrarile de pe DN 1 sunt finantate din fonduri externe), contract care prevedea alocarea catre CNADNR a doua limuzine VW Passat si trei Peugeot 307, complet echipate. Autoturismele au menirea de a asigura deplasarea personalului care coordoneaza amplele lucrari de reabilitare a Centurii Pitesti. Reprezentantii companiei ASTALDI ne-au declarat ca nu au nici o legatura cu directorul Balut si ca autoturismul a fost predat CNADNR inainte de venirea acestuia la carma institutiei.Motivele pentru care directorul Aurel Balut, desi avea masina cu sofer de la institutie, a inteles sa foloseasca limuzina VW Passat in interes personal (acasa si in alte locuri) si nu pentru lucrarile de reabilitare pentru care a fost alocata, urmeaza sa fie stabilite de inspectia interna a Ministerului Transporturilor, care va urmari inclusiv de catre cine s-au decontat contravaloarea carburantului consumat.Amintim ca Aurel Balut a fost descarcat de atributiile functiei sale de catre conducerea Ministerului Transporturilor, pe durata cercetarii sale penale de catre PNA, insarcinarile fiind preluate de directorul adjunct Mircea Pop. Balut este cercetat de procurorii PNA, alaturi de alti salariati ai fostei Administratii Nationale a Drumurilor, pentru reabilitarea defectuoasa a autostrazii Bucuresti - Pitesti, care a inceput sa se degradeze imediat dupa ce a fost reparata. (R.S.)


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.