Intentia de modificare, pe cale administrativa, a numelui de familie si/sau a prenumelui se anunta public prin anunt in Monitorul Oficial al Romaniei, iar la sediul primariei pe raza careia domiciliaza, solicitantul trebuie sa depuna un dosar cu urma
Intentia de modificare, pe cale administrativa, a numelui de familie si/sau a prenumelui se anunta public prin anunt in Monitorul Oficial al Romaniei, iar la sediul primariei pe raza careia domiciliaza, solicitantul trebuie sa depuna un dosar cu urmatoarele acte :
- cerere tip completata de solicitant;
- certificatele de stare civila (de nastere, decasatorie si de nastere ale copiilor minori), in original si copii legalizate;
- chitanta de plata a taxei de schimbare a numelui;
- cereri individuale prin care se solicita certificatele de stare civila, potrivit schimbarii de nume obtinute prin decizie.
Cererea de schimbare a numelui de familie si/sau a prenumelui privind pe cetateanul roman cu domiciliul in strainatate se depune la primaria ultimului domiciliu avut in Romania, iar daca nu a avut vreodata domiciliul in Romania, la Primaria Sectorului 1 al Municipiului Bucuresti.
Eliberarea actelor de stare civila pierdute
Primariile elibereaza certificatele de stare civila, la cerere, persoanei indreptatite, pe baza inregistrarilor si a mentiunilor inscrise in registrele de stare civila, inclusiv din registrele intocmite de parohii, din cele detinute de primarii si de Arhivele Nationale. Certificatele de stare civila se elibereaza numai cetatenilor care poseda act de identitate. Cei care nu au acte de identitate vor fi indrumati sa solicite mai intai formatiunilor de evidenta a populatiei eliberarea actului de identitate.
Cetatenii cu domiciliul sau resedinta in strainatate, a caror nastere sau casatorie au fost inregistrate de Serviciul de Stare Civila al primariei pot solicita eliberarea certificatului si prin imputernicit cu procura speciala, autentificata in tara, de un notar public, iar in strainatate - de Oficiul Consular Roman din statul de domiciliu. In conformitate cu dispozitiile art. 62 din Legea 116/1996, pierderea sau deteriorarea actelor de stare civila se sanctioneaza cu amenda de la 40.000 lei la 80.000 lei.
Inregistrarea actelor de stare civila incheiate in strainatate
Tot la Serviciul de Stare Civila din cadrul primariilor se inregistreaza actele de stare civila incheiate in strainatate. Acte necesare inregistrarii:
- actul de identitate;
- certificatul de stare civila original si copia legalizata a traducerii in limba romana, autentificata de un notar public din Romania sau de Oficiul Consular Roman;
- taxa de timbru.
Cetatenii romani cu domiciliul in strainatate pot cere transcrierea, direct sau prin imputernicit cu procura speciala, autentificata, in tara, de un notar public, iar in strainatate, de Oficiul Consular Roman din statul de resedinta. In acest caz, cererea se depune la primaria localitatii in raza careia au avut ultimul domiciliu, iar daca nu au avut vreodata domiciliul in Romania, la Primaria Sectorului 1 al Municipiului Bucuresti, unde se va efectua transcrierea certificatului.
Acte necesare:
- actele de identitate ale parintilor - originale si copii;
- certificatele de nastere ale copiilor (originale si copii), iar pentru copiii peste 14 ani, si B.I. (original si copie);
- certificatul de casatorie al parintilor (original si copie);
- hotarare judecatoreasca din care sa rezulte cui au fost incredintati copiii (original si copie);
- certificatul de nastere al parintelui caruia i-au fost incredintati copiii (original si copie);
- declaratie din care sa rezulte ca are in intretinere copii minori nascuti in afara casatoriei.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.