Agentia Nationala Antidrog (ANA) isi propune sa initieze o larga campanie nationala de prevenire a consumului de droguri problematice (heroina, canabis, ecstasy, cocaina, alcool si tutun), in perioada mai - septembrie 2005. Pornind de la premisa conf
Agentia Nationala Antidrog (ANA) isi propune sa initieze o larga campanie nationala de prevenire a consumului de droguri problematice (heroina, canabis, ecstasy, cocaina, alcool si tutun), in perioada mai - septembrie 2005. Pornind de la premisa conform careia prevenirea consumului de droguri la populatia tanara este mai eficienta si mai putin costisitoare din punct de vedere financiar decat tratamentul, pentru orice stat care apartine deja "familiei tarilor Uniunii Europene", beneficiarii directi ai campaniei vor fi adolescentii si tinerii cu varste cuprinse intre 14 - 25 ani.
Ultima cercetare referitoare la consumul de heroina din Bucuresti a fost realizata in anul 2004 de catre ANA in parteneriat cu Programul Natiunilor Unite pentru HIV/SIDA si s-a numit "Evaluarea Rapida de Situatie" (RAPID ASSESSMENT). Aceasta a evidentiat existenta unui numar aproximativ de 24.000 de cazuri de utilizatori de heroina injectabila in Bucuresti (peste 1% din populatia Capitalei).
Rezultatele preliminare ale Studiului national privind cunostintele, atitudinile si practicile referitoare la consumul de droguri, studiu realizat pe un esantion de 3500 respondenti cu varsta cuprinsa intre 15 - 64 ani, arata ca in Romania se manifesta un consum problematic de heroina, canabis, ecstasy si cocaina, mai ales la populatia tanara (15 - 24 ani). Conform acestui studiu, in Bucuresti, consumul de heroina este declarat de 0,7% dintre respondentii cu varsta cuprinsa intre 15-24 ani, iar cel de canabis este declarat de 1,7% dintre respondentii din aceeasi categorie de varsta. Consumul de ecstasy este declarat in Bucuresti de 0,7% dintre respodentii cu varsta cuprinsa intre 15-24 ani si cel de cocaina de 1,6% dintre respondentii din aceeasi categorie de varsta.
Declansarea campaniei
Campania "Deschide ochii" se va declansa pe 16 mai 2005 la Centrul SECI, Palatul Parlamentului, in prezenta specialistilor ANA, ai altor institutii si organizatii neguvernamentale si a reprezentantilor mass-media. Instrumentele folosite in aceasta campanie vor fi un ghid de informare, un spot audio si video difuzat de majoritatea posturilor de radio si televiziune, afise, carti postale s.a.

Ziua

Sursa: Ziua



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.