Volumul total al tranzactiilor derulate in Romania cu carduri Visa a avansat, anul trecut, cu 60% fata de 2003, pana la 2,8 miliarde de dolari, pe fondul cresterii numarului de carduri emise cu 30%, pana la 2,8 milioane de unitati, arata un comunicat

Volumul total al tranzactiilor derulate in Romania cu carduri Visa a avansat, anul trecut, cu 60% fata de 2003, pana la 2,8 miliarde de dolari, pe fondul cresterii numarului de carduri emise cu 30%, pana la 2,8 milioane de unitati, arata un comunicat al Visa International.
Volumul total cuprinde atat tranzactiile la comercianti, cat si operatiunile la ATM. Potrivit Visa, valoarea tranzactiilor la comercianti a crescut cu 95%, pana la 164,4 milioane de dolari, iar numarul cumpararilor s-a majorat cu 130%, la 3,3 milioane operatiuni, in contextul in care consumatorii isi utilizeaza cardul Visa tot mai frecvent pentru cumparaturi mici, se spune in comunicat.
Astfel, operatiunile cu carduri de debit la comercianti au crescut cu 155%, ajungand la aproape 3 milioane de tranzactii si o valoare totala de 152,5 milioane de dolari.
De asemenea, numarul tranzactiilor efectuate la comercianti prin intermediul cardurilor de credit a crescut cu 22,5%, valoarea totala fiind de aproape 12 milioane de dolari.

Visa business, +24%

Numarul cardurilor de business Visa a avansat cu 24% fata de 2003, pana la 62.909 unitati, iar valoarea tranzactiilor efectuate la comercianti cu aceste carduri a urcat cu peste 57%.
Numarul total al locatiilor comerciale din Romania unde sunt acceptate cardurile Visa a atins 15.727 unitati la sfarsitul anului 2004, in crestere cu 17,7% fata de 2003.

Electron, cel mai cautat card

Cele mai de succes produse au continuat sa fie cardurile Visa Electron, cu 639.431 carduri noi emise in 2004. O crestere semnificativa a inregistrat si segmentul Premium, numarul de carduri Visa Gold atingand 788 la finele anului precedent.
"Cardurile de credit, cardurile de business si produsele premium Visa sunt utilizate pe scara tot mai larga in locatiile comerciale, in contextul in care romanii realizeaza puterea de cumparare tot mai mare oferita de aceste produse.
Anticipam ca aceasta tendinta va continua in 2005", a spus Catalin Cretu, director pentru Romania si Bulgaria al Visa International.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.