Medicii de la o reputata universitate americana au descoperit recent ca anumite alimente au efect antidepresiv, iar reactiile lor asupra organismului sunt similare cu cele ale medicamentelor recomandate persoanelor depresive, cum ar fi Prozac.
Medicii de la o reputata universitate americana au descoperit recent ca anumite alimente au efect antidepresiv, iar reactiile lor asupra organismului sunt similare cu cele ale medicamentelor recomandate persoanelor depresive, cum ar fi Prozac.
Medicii de la Spitalul McLean din cadrul Universitatii Harvard au testat aceasta teorie numai pe soareci. "Alimentele pe care le consumam furnizeaza organismului energia de care acesta are nevoie pentru a functiona, deci, daca ii oferim organismului <> de calitate inferioara, n-ar trebui sa ne mire faptul ca nu ne simtim bine", a declarat doctorul Bill Carlezon, coordonatorul proiectului de cercetare.
Experimentele au demonstrat ca acizii grasi Omega-3 au dat aceste rezultate dupa o luna de tratament, iar o alta substanta - uridina - a fost eficace atat timp cat soarecii au fost alimentati ca atare. Dar, daca cele doua substante sunt administrate simultan, in interval de zece zile se observa aceleasi reactii precum la soarecii care au primit medicamente antidepresive clasice.
Cercetatorii care au coordonat studiul sustin ca daca vom asigura organismului necesarul de uridina si acizi grasi Omega -3 suntem pe calea cea buna, iar alimentele bogate in acesti doi compusi sunt chiar la indemana.
Somon - este bogat in acizi grasi Omega-3 care, pe langa faptul ca stabilizeaza tensiunea arteriala si contribuie la scaderea trigliceridelor, au si rol important in prevenirea afectiunilor cardiace si a anumitor forme de cancer. Mai sunt foarte utili in prevenirea si tratarea starilor depresive si a stresului.
Sfecla de zahar - aceasta leguma este foarte bogata in uridina, care nu se gaseste aproape deloc in legumele consumate de obicei. Cel mai bine este sa fie consumata proaspata, pentru ca elementele nutritive sa fie asimilate de organism mai bine.
Soia - Aflate printre preferintele vegetarienilor, produsele din soia sunt foarte bogate in aminoacizi, nu contin colesterol, dar au din belsug acizi grasi Omega-3. De asemenea, produsele din soia previn cancerul de prostata, arterioscleroza, depresia si chiar osteoporoza.
Nuci - Reprezinta o sursa de acid alfalinolenic care face parte din clasa acizilor grasi Omega-3 si consumul zilnic a doua grame de acid alfalinolenic protejeaza inima si previne afectiunile cardiace.

Curierul National

Sursa: Curierul National



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.