Un numar de 18 banci - aproximativ 90% cota de piata pe segmentul de retail - transmit zilnic informatii la Biroul de Credit si primesc on-line informatiile solicitate, intr-un interval de cateva secunde, informeaza compania Siveco Romania, furnizoru
Un numar de 18 banci - aproximativ 90% cota de piata pe segmentul de retail - transmit zilnic informatii la Biroul de Credit si primesc on-line informatiile solicitate, intr-un interval de cateva secunde, informeaza compania Siveco Romania, furnizorul solutiei informatice pentru Biroul de Credit. Potrivit Rompres, informatiile transmise zilnic de banci la Biroul de Credit sunt pentru aproximativ 226.000 persoane fizice recenzate, iar solicitarile bancilor se ridica la un numar de 500.000 de rapoarte de credit.
Biroul de Credit a fost infiintat la sfarsitul anului 2003, la initiativa sistemului bancar romanesc, scopul infiintarii acestuia fiind de a furniza bancilor participante informatii, date si studii corespunzatoare in vederea cuantificarii riscului de credit, al cresterii calitatii creditelor in sistemul bancar romanesc, al diminuarii riscului de frauda si al protejarii creditorilor.
Proiectul de dezvoltare a Biroului Roman de Credit a avut in vedere implementarea in 3 faze. In faza I, data in functiune pe 16 august 2004, intr-un termen de aproximativ 3 luni, au fost prelucrate informatiile transmise de banci, referitoare la debitorii-persoane fizice care au inregistrat intarzieri la rambursare de peste 30 de zile si la declaratiile cu inadvertente. "Termenul de implementare respectat si faptul ca nu s-a inregistrat nici o defectiune tehnica pana la aceasta data, se datoreaza si firmei Siveco Romania", a declarat Serban Epure, presedintele Biroului Roman de Credit.
In faza a II-a de dezvoltare, aflata in plin proces de constructie si al carei termen de punere in functiune este 4 aprilie 2005, vor fi gestionate si informatiile de natura pozitiva, referitoare la toate creditele acordate de catre bancile participante persoanelor fizice, precum si extinderea surselor de provenienta a informatiei catre societatile financiare, de leasing, de asigurari, societatile de telefonie fixa si mobila. Raportarea datelor la Biroul de Credit se va face pe baza unui standard international, Metro 2, compatibil cu standardele europene in domeniu si utilizat de cele mai importante birouri de credit din Statele Unite.
Faza a III-a va fi dedicata dezvoltarii scoring-ului, produs care va oferi o imagine sintetica si nuantata in acelasi timp a comportamentului debitorului, usurand astfel creditorului decizia de a intra sau nu intr-o relatie de natura financiara cu persoana respectiva.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.