O adresa a Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), ce se substituie "Daciei Renault" intr-un proces cu o miza uriasa, de aproape 30.000.000 de euro, risca sa nasca un scandal imens, care sa ajunga pana la urechile Consiliului Euro

O adresa a Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), ce se substituie "Daciei Renault" intr-un proces cu o miza uriasa, de aproape 30.000.000 de euro, risca sa nasca un scandal imens, care sa ajunga pana la urechile Consiliului Europei. La 14 ianuarie a.c., printr-o adresa oficiala, presedintele AVAS, Mircea Ursache, a intervenit in cazul "Eleronul de miliarde", cerandu-i unui executor judecatoresc sa inceteze orice procedura deschisa impotriva "Dacia Renault", obligata de Justitie sa despagubeasca un fost angajat. La 29 septembrie 2004, societatea fusese condamnata - practic, definitiv - sa plateasca 1.151 de miliarde de lei unui inginer, care inventase "eleronul incorporat la capota spate". Romica Sandu obtinuse initial daune de 120,25 miliarde de lei, dar a solicitat reactualizarea sumei, iar cea mai inalta instanta din tara i-a acordat inca 1.151 de miliarde, adica aproape 30.000.000 de euro.
Magistratii inaltei Curti de Casatie si Justitie au apreciat ca, prin realizarea lui Sandu, "Automobile Dacia" a redus simtitor costurile de productie a autovehiculelor si ca proiectantului i se cuvine un procent din profit. in 2004, Romica Sandu a izbutit sa puna proprire pe conturile companiei de automobile pentru recuperarea intregii sume, dar procedura a fost suspendata.

"Sunt evidente imixtiunile politice"

Presedintele AVAS a invocat acum faptul ca datoriile "Dacia Renault" au fost trecute in sarcina Autoritatii, potrivit ordonantei de urgenta emise la 16 septembrie 2004 de guvernul Adrian Nastase si a unui protocol din 12 ianuarie 2005. Inginerul Romica Sandu acuza insa AVAS ca face jocuri necurate: "Sunt evidente imixtiunile politice. Printr-un protocol secret pe care AVAS invoca ca l-ar fi incheiat cu Automobile Dacia, statul incearca sa se substituie unei firme private, iar banii sa fie platiti de la bugetul public. Ma voi plange organismelor internationale, pentru ca mi se face o mare nedreptate". Romica Sandu sustine, in plus, ca ordonanta invocata de AVAS a fost intr-adevar emisa anterior solutionarii in justitie a cazului "Eleronul de miliarde", respectiv la 29 septembrie 2004, dar ca forma ei finala a fost adoptata de Parlament la 23 noiembrie anul trecut.
"Legea nu putea desfiinta decizia instantei supreme din Romania, iar banii trebuie sa mi-i plateasca Dacia Renault si nu AVAS, care nu cauta decat sa-mi puna piedici". Sandu mai spune ca executorul judecatoresc care-i apara interesele nu se va supune avertismentului AVAS, intrucat il considera neintemeiat si cere ministrului finantelor sa rezolve litigiul inainte ca statul roman sa fie parat la Strasbourg.

Libertatea

Sursa: Libertatea



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.