back to top ∧

Info
x
info
 
 
OK


 
Info
x
info
 
 
 


Globalizarea

 


 
 
IoanDanila

81 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 5 Noiembrie 2012, ora 07:27

GLOBALIZAREA
Cartea, subintitulata "Globalizarea Ciclul", a fost scris de Harold James, economic istoric renumit, și a fost publicată în 2009. El este cunoscut pentru 2001 "Sfârșitul globalizării", care a fost revizuită în Afacerilor Externe :
El găsește dovezi pentru două explicații pentru cele mai comune colapsului economic: creșterea volumului și volatilitatea fluxurilor de capital a declanșat brațe nedurabile și busturi, și frica pe scară largă a globalizării, a provocat o reacție socială și politică. Dar el oferă de asemenea un treilea punct de vedere: Oameni și instituții au fost copleșiți de presiunile-o lume globalizată și consecințe - și instituțiile care sa ocupat de integrare economică nu numai au fost împovărate de crize, dar a devenit canalele prin care resentimente de lungă durată politic curgea.
James a concluzionat, totuși, că un model alternativ anti-globalizare nu este disponibil de astazi (bine, în 2001). Din moment ce cartea a fost bine scris, am decis sa citesc James 'ia privind criza financiară. Pentru a fi sincer, eu nu sunt impresionat. De aceea am rândul său, această reexaminare într-o discuție a problemelor din cartea pe care mi se pare gresit sau insuficient. Desigur, acest lucru este incorect față de Harold James, din moment ce cartea sa face unele puncte valabil, de asemenea. Este foarte rezonabil, de exemplu, pentru a împărți 1929 (accident de valori de piață) din 1931 (faliment bancar) sau se concentreze pe punctul de CIC în momentul în care nu sa implicat cu Lehman (p. 221). Este cel puțin posibil ca 1929 va fi ceea ce am văzut în 2007/08, și în acest an ar putea fi 1931 nostru. Întotdeauna am susținut că ar trebui să fie pregătită pentru cel mai rău, și de gândire prin lucrurile să se dezvolte cel mai rău caz, scenarii ar trebui să fie ceva de la fiecare instituție de elaborarea de politici ar trebui să ia în considerare. Evident, ei nu, dar asta e altă poveste.
"Interacțiunea a milioane de decizii independente este radical nedeterminată, care produc rezultate de faptul că nici un observator rațional ar putea prezice. Ca o consecință, crahul bursier din octombrie 1929 rămâne un puzzle istoric, cu nici un istoric economic a fost în măsură să ofere o explicație complet satisfăcătoare și convingătoare ". p.37
Hmmm ... despre cum -Deflația Teoria datoriei al Marii Depresiuni , Irving Fisher, 1933? Ce zici de Hyman Minsky și a lui " Minsky moment "? Cum despre "spirite animale" a lui Keynes "General Theory (reînviat în Akerlof / Shiller )? Ce zici de austriecii afirmația "că ratele dobânzii scăzute duce la investiții excesive?
Și de modul în care, după ce a citit "Black Swan", aș spune că cu retrospectiv puteți explica un balon. Acesta este doar că, atunci când sunt în ea nu poți să-l vedea. Ca Richard Bookstaber pus, Turcia nu poate vedea moartea lui venind pe Ziua Recunostintei, dar poate măcelar. Ce este o lebada neagra la unele nu este greu să dau seama pentru alții. Deci, cred că Harold James abordează problema spate: acesta este dezvoltarea de bule care nu este irațională, bustul ei. Având în vedere că întrebarea de ce am avut nici o problema cu bule este minoră pentru o carte care sa explice criza financiară, mi se pare ca ciudat că autorul merge împotriva înțelepciunea convențională și declară că criza financiară nu pot fi explicate - chiar și după fapt. O mulțime de cadre universitare de muncă în acest domeniu, și există o mulțime de teorii despre ce sa întâmplat, să zicem, în Asia în 1997 .
La p. 48 Howard Iacov spune decât că merge împotriva crize ipoteza eficiența pieței. Ei bine, că teoria a fost nerealiste de la început, și luând-o la valoarea nominală pare a fi foarte naivi.The New Yorker a vizitat recent pe cei de la Școala de la Chicago de Economie, și au emis un sărac care arată foarte. Ciudat, Howard James menționează o serie de carti care explica 1929 și alte evenimente de la sfârșitul aceeasi pagina, menționând că acestea "par a fi consultate pe scară largă ca ghizi pentru a intra in panica financiare contemporane. Ar putea fi plauzibil să credem că acesta este un domeniu unde studiu istoric a avut o influență formativă într-adevăr pe comportamentul unui număr foarte mare de participanți pe piață. "
Acesta este locul unde am fost primul plecat mut. În primul rând, autorul susține că motivele pentru care o criză financiară nu poate fi găsit, decât cărți care susține că le caute sunt având o mulțime de influență? Ei bine, nu ar fi meritat apoi să introducă cititorii dvs., în unele dintre cele mai bune teorii? Cred că ar fi, Harold James nu a făcut-o.
Acest subiect devine mai ciudat pe p. 53,: ". Creștere [a indicelui Dow Jones Industrial Average] a fost un răspuns de a pierde politicii monetare, și a produs o euforie care a dus mulți oameni să creadă că boom-ul ar merge la nesfârșit" Deci, Howard James este în afara dulap: el este un austriac. Din moment ce el nu explică ceea ce îl determină să creadă că "guvernul a facut" nici nu a portretiza teorii concurente (cum ar fi cele am descris mai sus), această carte este de cotitură în ceva care mi se pare mai mult ca o naratiune istorica pe baza unor ipoteze care sunt în afara de carte decât un efort științific pentru a explica ce sa întâmplat.
"Au fost două filozofiile alternative despre evitarea o repetare a" 1931 ", se susține că personajul a crizei consta în inversarea dramatică a fluxurilor de credit.". P. 95
Altă explicație de Gottfried Haberler a fost sistemul de rate fixe de schimb. Sistemul de la Bretton Woods, care a fost stabilită după al doilea război mondial a creat rate fixe de schimb și a făcut fluxurilor de capital între firme private aproape imposibil. Din nou, un traseu foarte promițătoare la problemele care stau la baza a economiei mondiale se taie.
"Inovație financiară a fost astfel unul dintre motoarele de expansiunea fluxurilor de capital în Statele Unite, ca sistemul financiar al SUA distribuit produsele sale nouă și strălucitoare, din întreaga lume. Titluri de valoare, a devenit un produs standardizat pentru care piețele profundă și lichidă a existat. "P. 154
Cumva ironia acest lucru este pierdut pe mine.
"Vinovat cele mai evidente pentru boom-ul de credit, cu toate acestea, este politica Federal Reserve System din reducerile rapide de rată a dobânzii pentru a face față cu recesiunea din 2001, combinate cu reticența sa de a ridica ratele dobânzilor."
Ei bine, vinovatul cel mai evident de multe ori se dovedește a fi doar un spectator. Din nou, Howard James este liber să-și exprime ideile sale, dar unde e dovada? Unde sunt discuțiile de teorii alternative? De ce nu menționează războiul împotriva terorii de către administrația lui George W. Bush și de eliberare a datoriei guvernamentale și mai mult, care a fost cumparat tot mai mult de China?
"Există două moduri de abordare a poveștii de cont curent. Primul este ca rezultatul a nivelurilor de economisire și investiții, în care un surplus de economii ar produce un excedent de cont curent și cauza exportului de diferența dintre economii și investiții, precum și un deficit de economii ar trebui să fie finanțat prin intrări de peste hotare . Cea de a doua consideră de cont curent ca venituri din investiții combinat minus plățile nete pentru bunuri și servicii. "P. 191
Cred că nu am văzut niciodată un pasaj mult mai complicate și neclare cu privire la modul în care părțile reală și monetară a dezechilibrelor economice juca afară. Destul de ciudat, se pare că gândul că de cont curent ar putea conduce contul de capital nu are loc la Harold James.
"Tendința pe termen lung de la sfarsitul secolului al XX-lea Statele Unite pentru a importa capital ar putea fi explicat fie prin intermediul factorilor ofertei (modificări ale ofertei globale de economii, ca urmare a dezvoltării pe scară largă mai mult în afara țărilor stabilit industriale), sau factori de cerere ( de ce Statele Unite ale Americii este o investiție atractivă). "p. 194
Din nou, posibilitatea că China dorește să creeze locuri de muncă prin exportul către SUA nu vine. Acest lucru ar putea explica, de asemenea, ("destul de ciudat, ..."), fapt de randamente relativ mici, care SUA plătește de la debitorii săi comparație cu ceea ce SUA plătește la debitorii săi străine (p. 195).
"Prin urmare, prăbușirea globalizarea devine o poveste de schimbare valori în ambele sensuri obișnuit al termenului, ca valori monetare și sunt ideale agitat". p. 231
Acesta este un tipic "spirite animale" argument și este ciudat că Howard James începe capitol ultimei sale cu un întreg paragraf despre acest subiect.
"Convingeri fundamentale [în timpul du Trois epoca pour cent ] este că prețurile de piață trimite un semnal inteligibil, și că semnalul are implicații politice. Piețele au limitat capacitatea guvernelor de a se comporta prost. "P. 233
Acest lucru este foarte inteligent economie politică la cele mai bune. Ar fi fost mai mult de acest lucru în carte, mai multe instituții care interacționează pentru a rezolva problemele de zi, creând probleme pe care le avem astăzi. Cartea ar fi putut conduce pe un drum diferit, una care ar duce mai mult prin istorie și economie mai puțin. Aici este ceea ce Howard James ar trebui să aibă scris (să-mi te rog, recunosc):
"Piețele au limitat capacitatea guvernelor de a se comporta prost. Ca urmare a acestui obiectiv, instituțiile au fost modificate în scopul de a liberaliza piețele și diminua rolul statului. Cu toate acestea, lumea neo-liberală, care a fost creat rezolvat o problemă prin crearea de altă parte: guvernele nu au limitat capacitatea piețelor de a se comporta prost. Pendul între capitalism guvern condus de piață și-a dus pare să fi atins un punct mare din nou. "
Pentru a încheia, cartea este bun și vă oferă o mulțime de idei. Cu toate acestea, ar fi putut fi mai bine. drumuri interesante nu au fost luate, precum și soluții de la Marea Depresiune nu au fost discutate în context cu problemele de azi. Eu cu siguranță ar fi plăcut să vezi discuția din trecut și astăzi, formulată în termeni de Treimi Imposibil . Și este o rușine că discutarea problemelor internaționale este atât de scurt în carte. Nu de mult pe război gold standard-altele, nu de mult pe SUA preluarea de la Londra ca bancher al lumii, nu de mult pe sistemul Bretton Woods, care ar fi trebuit sa genereze stabilitate din nou (și a făcut-o).

II.GLOBALIZARE SI MORALITATE


Ni se spune ca traim epoca globalizarii. Exista o relatie intre globalizare si moralitate? Pentru majoritatea liderilor internationali aceasta legatura nu exista. Pentru ei obiectivul cel mai important si unic este economia. Se ingrijesc, zic ei, sa ne dea un trai cat mai bun. La suflet nu se gandesc, iar globalizarea raului nu-i preocupa. Iata insa un autor care gandeste diferit – Harold James, profesor la Princeton University in Statele Unite, care in 2009 a publicat The Creation and Destruction of Value – the Globalization Cycle. (“Crearea si distrugerea valorii – ciclul globalizarii”) Teza autorului este ca criza economica mondiala din 2008 a fost cauzata, in primul rand, de factori legati de moralitate, in special lipsa valorilor morale, cum ar fi onestitatea, increderea, fidelitatea si sobrietatea. Aceste valori, adauga el, trebuie reancorate in sistemul international pentru ca economia mondiala sa isi revina. Harold James' 'The Creation and Destruction of Value' Approaches ...


Din nefericire insa, observam un trend contrariu si ingrijorator – decuplarea politicilor si a legilor de moralitate. Daca pana recent moralitatea statea la baza procesului legislativ, in ultimii ani moralitatea a fost exclusa. Fara moralitate o societate nu poate dainui. Moralitatea sta la baza libertatilor pe care le avem. Pe tema aceasta scriem astazi, dand peste materialul de mai jos, publicat la sfirsitul anului trecut de prestigioasa publicatie americana American Spectator, care discuta relatia directa dintre libertate si moralitatea religioasa. Materialul a fost pregatit pentru noi de Manuela Grindei, studenta si voluntar AFR Iasi. Ii multumim.


Libertatea și moralitatea religioasă


Atât liberalii cât și conservatorii sunt de părere că, în calitate de americani, ar trebui să fim oameni morali. Diferența majoră apare unde moralitatea se intersectează cu politica lor. Majoritatea conservatorilor consideră că moralitatea noastră ar trebui dată de religie, separat de guvernământ. Majoritatea progresiștilor incorporează îndrumarea în spiritul moralei ca funcție a guvernului. Tendințele umaniste ale stângii politice pleacă de la premisele că moralitatea poate fi guvernată de legile statului, iar religia ca origine sau arbitru al legii morale poate fi înlăturată. Prin urmare, guvernul trebuie să devină autoritatea supremă a unui umanist pentru a aborda și reglementa natura umană.


Problema cu utilizarea resurselor limitate ale guvernului pentru un scop atât de larg este ineficacitatea. Este dificil de transpus “a fi bun” în legi scrise. Este înca și mai dificil de exprimat acest sentiment celor care nu au predispoziția de a fi buni și care vor adera numai la litera legii, nu și la intenția din spatele ei. Aproape fiecare instanță a discernerii binelui de rău trebuie, astfel, să aibă o lege scrisă clară, aplicabilă.


Fundamente sociale crestine


Fondarea SUA s-a orientat dupa principiile iudeo-creștine de libertate și moralitate, iar peste 80% dintre americanii de azi încă împărtășesc aceste valori. Voi folosi o referință biblică pentru a-mi susține punctul de vedere: în Predica de pe munte, când Iisus explica Noile Porunci, El învăța că Vechile Porunci erau urmate dupa literă, nu dupa intenția din spatele lor. Alte legi făcute de om au fost create și pentru a completa părăsirea poruncilor de bază.


Când nu putem să înțelegem motivul pentru care ceva este bun sau rău, atunci ne pierdem discernământul în favoarea unor reguli de conduită arbitrare. Mai degrabă decât a adera la litera legii- de a nu ucide sau a nu comite adulter, de exemplu- Iisus ne-a învățat că trebuie să înțelegem pacatele sufletului. Furia duce la crimă; pofta duce la adulter. Așa cum dovedește Iisus, moralitatea nu se rezumă doar la a urma o serie de legi, ci se referă la a ne schimba înclinațiile naturale ale sufletului nostru- natura noastră.


Există o chestiune pe care umaniștii nu o înțeleg, legată de puterea credinței iudeo-creștine în Dumnezeu. Pentru a avea încredere în Dumnezeu, omul recunoaște că este o ființă imperfectă și că trebuie să se bazeze pe mila și pe călăuzirea divină pentru ca moralitatea să se ridice deasupra naturii sale căzute. Umaniștii cred că omul “salbatic” nu are defecte (lipsit de orice nevoie spirituală) și că se poate creea un om Utopia. (Vezi Revoluția Franceză pentru aplicarea completă a acestei teorii umaniste).


John Adams spunea că: “Constituția noastră a fost făcută numai pentru un popor moral și religios. Este complet inadecvată pentru guvernarea oricărui altuia.”. Constituția noastră se bazează pe ideea că moralitatea noastră e data de religie. Aceasta vede rolul guvernului ca unul de simplă reglementare și de protecție de inamicii străini și domestici. Prin urmare, când cetațenii își asumă responsabilitatea pentru moralitate prin religia lor, recompensele și consecințele acțiunilor acelor cetățeni rămân de obicei în lumea spiritualului. Aceasta auto-reglementare are o influență pozitivă asupra responsabilității individuale și a libertății personale.


Legile guvernamentale se pot aplica atunci acelor pacate care-i afectează pe ceilalți cetățeni, precum hoția sau crima, de către sistemul judiciar, având juriile formate cu precădere din membri morali. Această viziune a guvernului permite libertate realistă maximală pentru toți cetățenii americani. Dar când moralitatea se erodează, dupa cum avertizează Adams, atunci guvernul are nevoie să creeze mai multe legi pentru păstrarea ordinii. Aceste legi ne limitează continuu libertatea și vor ajunge să distrugă spiritul libertății din America.


Secularismul si moralitatea


Progresiștii au dovedit prin reglementarea și stilul guvernamental concepția lor că moralitatea se poate transpune în legi, care pot fi apoi impuse de guvern. Moralitatea colectivă a celor de stânga, numită de obicei “justiție socială”, este ceea ce pare corect (cel mai recent: obligații morale pentru un sistem de sănătate universal, educație de vârf etc.). Guvernul este autoritatea supremă pentru o moralitate definită de chestiuni schimbătoare și subiective de justiție sociala. Totuși, când guvernul încearcă să impună moralitatea în absența credinței religioase a cetățenilor, legile morale secularizate devin rapid reguli draconice care iau din ce în ce mai multă libertate de la cetățeni.


Când moralitatea începe și se termină la litera legii, atunci aceasta trebuie exprimată și documentată complet- fără greșeală, redundanță, conflict sau portițe de scăpare. Aceasta este singura cale pentru guvern de a impune moralitatea.


Până acum, legile noastre au dat complet greș în acest sens. Cu cât creăm mai multe legi, cu atât mai mult fiecare lege avantajează un grup față de altul. Prin structura lor, legile noastre sunt imposibil de cunoscut și de înțeles în profunzime, așa că devin arme împotriva adversarilor politici, pentru că aproape orice poate fi considerat un delict.


Într-adevăr, încercarea de a legifera și a seculariza total moralitatea creează un guvern viciat și tiranic.


Guvernele nu pot crea sau impune moralitatea- ci numai legi. Cu cât un guvern devine mai corupt (dupa cum natura noastră umană indică), cu atât mai multe legi sunt create pentru putere și nu pentru justiție- ceea ce reprezintă motivul pentru care guvernele nu pot fi arbitri ai moralității. În plus, când americanii încetează să își mai asume răspunderea pentru moralitatea lor autoreglementată, atunci mâna de fier a guvernului trebuie să încerce să controleze natura umana și să ne sufoce voința liberă. Dacă ne pierdem abilitatea de a ști nu numai ce e bine sau rău, ci și de ce este bine sau rău, atunci încetăm să mai fim morali. Devenim pur și simplu supuși legilor, docili, obedienți.



Raporteaza abuz de limbaj
| Varianta pentru tiparire a topicului GLOBALIZAREA
Mergi la: