The Institute prezinta o prima colectie a organizatiilor si spatiilor culturale, atelierelor creative si magazinelor din Cartierul Creativ, printr-o harta ce va fi distribuita in 5.000 de exemplare.

Initiativa este prima de acest gen din Bucuresti si va pune in valoare creativitatea si efervescenta culturala bucurestene, punand accentul pe una dintre cele mai vibrante si bine conectate zone ale orasului.

Un proiect The Institute, Cartierul este un spatiu care fructifica energiile si potentialul antreprenorial si de dezvoltare urbana al industriilor creative. Cartierul Creativ este un conglomerat al energiilor creative din comunitate/nod al comunitatilor creative suprapus unui spatiu care are deja si istoria, si infrastructura necesare catalizarii si accelerarii motoarelor ecosistemului cultural si creativ.

Potrivit unui comunicat remis 9am, proiectul aduce impreuna afaceri creative, artisti, organizatii si institutii culturale pentru a dezvolta conditii propice de creatie, productie, distributie si entertainment.

82 de puncte de interes

Harta reuneste 82 de puncte de interes care au fost identificate si cartografiate printr-un proces de documentare ampla, care a avut ca scop stabilirea unei fundatii pentru reteaua creativa ce aduce impreuna viziunile particulare in dezvoltarea coerenta a zonei. Punctele de interes au fost grupate tinand cont de functiile spatiilor in: 8 galerii de arta, 27 de ateliere si studiouri creative, 20 de localuri, 2 muzee si 2 universitati, 12 spatii dedicate artelor scenei, 8 magazine si 3 spatii publice de interes pentru utilizatorii primei editii a hartii Cartierului Creativ.

„Credem ca aceasta harta, doar unul dintre instrumentele Cartierului Creativ, este un material care, odata ajuns in buzunarul turistilor, va contribui la procesul de branding al orasului. Prin promovarea efervescentei culturale, Bucurestiul se poate pozitiona ca un pol de putere creativa in Europa de Est, iar acest lucru va atrage si mai mult interes, cat si alte proiecte care vor conlucra in aceasta directie. De mentionat este valul de simpatie de care se bucura Romania privind creativitatea romanilor. Suntem cunoscuti in Europa pentru varfurile creative, dar nu se cunoaste nimic despre infrastructura propice care a dus la crearea acestor varfuri care acum functioneaza ca ambasadori ai creativitatii romanesti”, declara Andrei Bortun, CEO The Institute.

Cartierul se bucura si de un dosar special in cea de-a 21-a editie a revistei The Institute, care prezinta in detaliu o parte dintre organizatiile incluse pe harta Cartierului, precum si de o sectiune speciala online, pe www.institute.ro/cartierul-creativ. Tot aici puteti gasi si o serie de spatii imobiliare disponibile in perimetrul cartierului, datorita unei mapari realizate impreuna cu partenerul imobiliar al proiectului storia.ro.

Citeste si:
retailArena 2023: cifrele înregistrate la cea de-a 11-a ediție a...
retailArena 2023: cifrele...

Identitatea vizuala a Cartierului Creativ si grafica hartii sunt semnate de Paula Rusu, graphic designer si ilustrator.

Acest proiect cultural este finantat in cadrul Programului cultural Bucuresti Oras participativ de catre Primaria Municipiului Bucuresti prin Centrul Cultural al Municipiului Bucuresti ARCUB.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.