Social 5 Iulie 2017 15:50
Cluj-Napoca a gazduit o expozitie de jocuri pe calculator, create de copii, realizata pe baza unui proiect-pilot, care s-a desfasurat in colaborare cu companii de IT. Evenimentul a fost dedicat elevilor de clasa a IV-a. 

Elevii au participat la un proiect, in cadrul caruia au fost nevoiti sa creeze jocuri pe calculator, cu ajutorul unui limbaj de programare, conceput special pentru copii. Acesta ii ajuta pe elevi sa inteleaga mai bine cum functioneaza un calculator.

"Este un proiect-pilot care a pornit din dorinta noastra de a face ceva mai extins si mai de lunga durata, pentru ca pana acum am avut proiecte mai mici, de cate o saptamana. Am observat o mare deschidere din partea celor care lucreaza in companiile IT din Cluj si ne-am gandit sa facem ceva ca elevii sa ramana cu mai multe cunostinte, sa apuce sa si exerseze", a explicat Oana Ceherean, managerul proiectului si al asociatiei "Cartea Daliei", care a derulat proiectul, noteaza agerpres.ro.

Proiectul s-a derulat in cinci scoli. Fiecare companie de IT a "adoptat" o scoala, iar voluntarii companiei i-au invatat pe cei mici limbajul de programare Scratch, dezvoltat de universitatea MIT din America. Programul este special creat pentru copii si se foloseste de imagini pentru a-i determina pe acestia sa inteleaga mai usor anumite concepte.

Organizatorii si-au dorit ca, prin acest proiect sa aduca o schimbare in sistemul romanesc de invatamant, care nu prevede ore de informatica pentru clasele primare. Activitatile s-au desfasurat in laboratoarele de informatica, cu ajutorul unui manual creat de cercetatori de la Universitatea Harvard.

"Nu am vrut sa scoatem elevii din scoala, pentru ca am vrut sa ii incurajam sa mearga la scoala si sa vada ca la scoala se intampla lucruri care nu sunt neaparat plictisitoare. Am gasit mare deschidere si la directori, pentru ca in clasele primare nu se face informatica", a mai spus Oana Ceherean.

In cele trei luni, elevii au invatat sa creeze jocuri, personaje, actiuni si chiar povesti, dar, mai ales, sa scrie codurile secifice. "Sa faci un anumit personaj sa se miste pe ecran se numeste gandire analitica, dar ei nu stiu asta. Au trebuit sa se gandeasca si sa invete cum sa faca o pisica, de exemplu, sa se miste din coltul din dreapta sus al ecranului in cel din stanga jos. Au incercat, au gresit, au incercat din nou si au reusit", a mai spus Ceherean.

Citeste si:
Elevii vor fi admiși la liceu după o nouă metodă începând din anul...
Elevii vor fi admiși la liceu...

Jocurile au fost create intr-un hackathon de cateva ore, timp in care fiecare echipa si-a creat propria poveste si si-a ales personajele. "La final, au prezentat jocul in fata unui juriu si au explicat cum au depasit anumite greutati. De exemplu, intr-unul dintre jocuri era un avion care se indeparta si au explicat cum au decis sa faca avionul din ce in ce mai mic pentru a reda ideea aceasta a avionului care pleaca. Am avut jocuri cu labirinturi, cu fantome impuscate, cu printese si printi, jocuri despre sport", a spus si Erika Kramarik, care s-a ocupat de marketingul proiectului.

Jocurile create de cei mici au fost expuse la Bastionul Croitorilor din Cluj-Napoca, pentru a fi prezentate publicului. Ele vor ramane in continuare pe platforma creata special pentru proiectul "Adopta o scoala". La acest proiect au participat 57 de voluntari din cinci companii IT si 140 de elevi de clasa a IV-a.

Citeste si:
Răsturnare de situație! Afaceristul din Cluj și-ar fi înscenat...
Răsturnare de situație!...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.