De numarul de urgenta 112 stim cu totii, insa pentru ce-l putem folosi si cine-l poate accesa?

Persoanele cu dizabilitati de auz sau vorbire pot accesa, serviciul de urgenta prin SMS la numarul 113, anunta Serviciul de Telecomunicatii Speciale.

STS precizeaza ca, pentru a putea utiliza acest numar, este obligatorie inscrierea in baza de date a serviciului 112, potrivit informatiilor ce vor fi publicate pe website-ul www.112.ro.

Inregistrarea in baza de date a serviciului 112 se poate realiza prin depunerea documentelor la birourile temporare de asistenta la inregistrare sau la unul dintre sediile STS din Bucuresti sau din tara, transmiterea prin posta sau prin completarea formularului online aflat pe website-ul www.112.ro.

Pentru inregistrare trebuie depuse urmatoarele documente:
- cerere de inregistrare,
- copia actului de identitate al persoanei cu dizabilitati sau al reprezentantului legal,
- copiile actelor care atesta dizabilitatea si copia documentului care atesta calitatea de reprezentant legal, daca este cazul.

Apelarea sistemului de urgenta prin SMS la numarul 113 se poate realiza doar in retelele de comunicatii mobile Orange, RCS-RDS, Telekom, Vodafone.

"In conformitate cu prevederile art. 10 lit. g) din Ordonanta de Urgenta nr. 34/2008 privind organizarea si functionarea Sistemului National Unic pentru Apeluri de Urgenta, aprobata prin Legea nr.160/2008, centrele unice pentru apeluri de urgenta 112 poarta responsabilitatea „primirii apelurilor de la persoane cu dizabilitati".

Cadrul legal sus-mentionat a fost recent completat prin Legea nr. 132/2015 care introduce notiunea de mesaj asociat unui apel de urgenta, stabileste numarul 113 ca numar unic pentru mesajele asociate apelurilor de urgenta in retelele publice de telefonie mobila si prevede drepturi si obligatii atat pentru utilizatori, cat si pentru administratorul SNUAU si furnizorii de servicii de telefonie mobila destinate publicului.

Citeste si:
Florin Zalomir, jandarm și fost campion la scrimă, găsit împușcat...
Florin Zalomir, jandarm și...

STS a identificat si implementat o solutie de accesare a serviciului de urgenta de catre persoanele cu deficiente de auz si/sau vorbire, prin integrarea in arhitectura existenta a SNUAU a unei functionalitati de receptionare/ transmitere de mesaje scurte de tip SMS, pastrand, totodata, caracteristicile functionale de baza ale serviciului 112 de voce: gratuitate si accesibilitate.", mai arata Serviciul de Telecomunicatii Speciale.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.