Desi americanii au creat conceptul de Black Friday, Google Trends ne arata ca in Romania interesul pentru aceasta sarbatoare este de doua ori mai mare ca in State. Conform retailerului online CEL.ro, comportamentul consumatorului online se schimba in perioada acestei campanii fata de o perioada obisnuita din an.

Magazinul online declara ca de Black Friday 2016 aproape jumatate dintre cumparatorii online au ales sa acceseze site-ul cel.ro de pe dispozitivele mobile – in proportie de 45%.

Cel mai mare volum de trafic, in Bucuresti

Asa cum era de asteptat, se pare ca cel mai mare volum de trafic a fost generat de Bucuresti -> aproximativ 40%, iar din acest trafic 53% vine de pe dispozitivele mobile.

Desi desktopul inca este preferat de majoritatea clientilor, in ceea ce priveste valoarea comenzilor s-a observat ca in acest an, in capitala, pentru prima data valoarea tranzactiei de pe mobile a depasit-o cu 9% pe cea de pe desktop, in timp ce in tara valoarea tranzactiilor de pe mobile a fost sub desktop cu 10%.

Potrivit unui comunicat remis 9am, preferintele clientilor se observa si in sistemele de operare pe care le folosesc in accesarea site-urilor si achizitionarea produselor preferate: Windows directioneaza 52% din trafic, urmat de Android cu 36% si iOS cu 7%.

In general, desi clientii isi propun sa stea pana noaptea tarziu sa prinda primele oferte de Black Friday, cei mai multi romani fac cumparaturile dimineata, pana in pranz – CEL.ro declara ca varful traficului a fost atins pe 18 noiembrie, in intervalul 07:00 - 09:00 dimineata.

In acest an, potrivit reprezentantilor CEL.ro, clientii si-au achizitionat produse din aproape toate categoriile de produse listate pe site: de la televizoare, pana la laptopuri si telefoane, anvelope, electrocasnice, bricolaj, parfumuri&ceasuri, etc. Ca trenduri, romanii au preferat televizoarele Smart cu caracteristici 4k si laptopuri de gaming, care acum au avut preturi mai accesibile.

Au fost inregistrate 40.000 de comenzi, iar valoarea medie a cosului de cumparaturi a fost de 850 de lei.

Chiar daca publicul tinta al retailerului este predominant masculin (70% din clienti sunt barbati), retailerul a observat in aceasta perioada faptul ca femeile au tendinda de a folosi mai mult dispozitivele mobile, 52% din totalul traficului feminin preferand dispozitivele mobile, in comparatie cu barbatii -> 41% din totalul traficului masculin.
Citeste si:
Altex începe campania Black Friday de iarnă
Altex începe campania Black...

Valoarea cosului de cumparaturi al categoriei de gen feminin este insa mai mica decat valoarea cumparaturilor barbatilor cu aproximativ 9%, in principiu pentru ca femeile se orienteaza mai putin spre produse de electro-it care sunt mai scumpe si mai mult spre produse de ingrijire personala, parfumuri&ceasuri etc.

In ceea ce priveste varsta clientilor, in campania de Black Friday 2016 principalele categorii de varsta active au fost categoria 25-34 si 35-44. Categoria 25-34 a facut cumparaturi intr-o proportie mai mare fata de categoria de varsta 35-44 -> aproximativ 74%. Cu toate acestea, valoarea cosului de cumparaturi a fost cu 16% mai mare in cazul categoriei de varsta 35-44.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.