Cazul elevului cu ADHD din Pitesti, din cauza caruia o clasa intreaga nu a intrat la ore timp de trei zile, continua sa starneasca revolta. Centrul de Resurse Juridice, impreuna cu FEDRA (Federatia pentru Drepturi si Resurse pentru Persoanele cu Tulburari in Spectrul Autist), au lansat un apel public, in care solicita MInisterului Educatiei si Ministerului Muncii sa se implice activ in astfel de situatii si sa vina cu solutii optime atat pentru elevii cu probleme, cat si pentru colegi si parinti.

Cazul elevului cu ADHD din Pitesti, prezentat in presa timp de trei zile la rand, nu a avut insa nicio reactie de la nivelul Guvernului. Din acest motiv entrul de Resurse Juridice impreuna cu FEDRA le solicita ministrilor Dragos Pislaru si Mircea Dumitru o reactie.

Copilul despre care s-a scris a beneficiat de o oră de consiliere psihologică/săptămână timp de trei luni din partea unui psiholog al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţie a Copilului Argeş.

"Presupunem ca DGASPC Arges i-a alocat si un manager de caz. Consilierul pshipedagogic al scolii i-a propus sa participe la doua ore de consiliere, insa acestea sa inlocuiasca doua dintre orelede limba romana sau matematica. Nicio colaborare intre cei doi psihologi nu a fost mentionata undeva. Nicio referire la managerul de caz. Nicio informatie despre contractarea unor terapeuti specializati, pentru ca psihologii DGASPC nu sunt certificati in a aplica terapii comportamentale ci consiliere psihologica.

Daca normele legale ar fi fost respectate, atunci:

1) managerul de caz, impreuna cu o echipa corespunzatoare de profesionisti, ar fi asigurat realizarea evaluarii detaliate/complexe a situatiei copilului, precum si

2) o echipa multidisciplinara a serviciului de evaluare complexa de la nivelul directiei generale de asistenta sociala si protectia copilului ar fi realizat evaluarea complexa

Astfel, conform prevederilor Standardului 4, prin utilizarea managementului de caz, copilul beneficiaza de o „evaluare comprehensiva si multidimensionala a nevoilor sale specifice si individuale, precum si ale familiei sale”.

In situatia de fata trebuiau implicate cadre didactice, consilierul psihopedagogic din partea scolii, parinti, elevi. DGASPC Arges ar fi asigurat conform aceluiasi ordin, resursele necesare deplasarii in teren a a managerului de caz, precum si a celorlalti profesionisti implicati in evaluare. In urma evaluarii detaliate, managerul de caz trebuia sa fi intocmit un raport de evaluare detaliata realizat pe baza rapoartelor specialistilor implicati in evaluare si a rapoartelor de vizita, in maxim 24 de ore de la ultima evaluare/vizita. Raportul trebuie avizat de seful pe ordine ierarhica si transmis, in termen maxim de 3 zile de la intocmirea sa, membrilor echipei, familiei/reprezentantului legal si, dupa caz, copilului.

Citeste si:
Marius Budăi demisionează în urma scandalului azilelor groazei....
Marius Budăi demisionează în...

Citeste si: Elevul cu ADHD din Pitesti va fi scutit medical, iar colegilor li se va scadea nota la purtare

Domnule ministru a muncii, Dragos Paslaru, va rugam sa verificati si sa faceti publice informatii despre cum si-au respectat atributiile legale reprezentantii DGASPC Arges si in concret care sunt rapoartele, minutele si planurile individualizate intocmite de echipa multidisciplinara, si de ce acestea nu au fost aduse la cunostinta parintilor si scolii din Pitesti?

DGASPC Arges a desemnat un manager de caz si o echipa multidisciplinara?

Cum au fost elaborate si aduse la cunostinta tuturor planurile de interventie pentru a preveni dezastrul din scoala din Pitesti?

De cate ori au avut loc sedinte de consiliere si mediere psihologica la clasa? Cate ore a petrecut profesorul de sprijin la clasa si cum l-a asistat acesta pe elev?

Citeste si:
O profesoară din SUA a salvat de la moarte un elev care s-a înecat...
VIDEO O profesoară din SUA a...

Cum anume si-au indeplinit obligatiile asumate prin Legea drepturilor copilului nr 272/2004, reprezentantii Ministerului Educatiei in teritoriu, in special prevederile articolului 52, aliniatul 4: „Cadrele didactice au obligatia de a referi centrelor judetene de resurse si asistenta educationala (...) cazurile de abuz, (...) si orice alta forma de violenta asupra copilului si de a semnala serviciului public de asistenta sociala sau, dupa caz, directiei generale de asistenta sociala si protectia copilului, aceste cazuri”?

Legea educatiei nationale nr 1 din 2012 prevede ca „Copiii, elevii si tinerii cu cerinte educationale speciale, integrati in invatamantul de masa, beneficiaza de suport educational prin cadre didactice de sprijin si itinerante, de la caz la caz. Organizarea serviciilor de sprijin educational se face de catre CJRAE si se reglementeaza prin metodologii specifice elaborate de Ministerul Educatiei”. Elevul a beneficiat de un profesor de sprijin o data/saptamana joia intre orele 10-11. Acesta lucra cu copilul la matematica si limba romana in afara clasei, in cabinetul de consiliere.

Citeste si:
Educatoare din Pitești, reținută după ce a lovit mai mulți copii la...
Educatoare din Pitești,...

Domnule ministru al educatiei, prof. Dr. Mircea Dumitru, va rugam sa verificati si sa publicati date referitoare la modul in care directorul scolii, consilierul psihopedagogic, cadrele didactice si-au indeplinit atributiile in materia asigurarii dreptului la educatie asa cum este acesta prevazut in Legea educatiei nationale si in legislatia secundara. Sa verificati in ce masura normarea personalului de sprijin, consilierilor scolari si a logopezilor, de care depinde in mod direct procesul de incluziune al copiilor cu CES, respecta legislatia in vigoare.
Sa publicati date privind numprul de personal de sprijin si de copii cu CES in fiecare judet.

Domnilor ministri, situatia nefiind una izolata poate crea un precedent extrem de periculos.
Normele interne si practicile internationale, pe care Romania le-a adoptat, stabilesc ca, in lipsa unei colaborari intre parinti, actorii din domeniul protectiei drepturilor copilului si cei ai educatiei si ai sanatatii mintale, accesul la educatie incluziva nu poate fi realizat. Va rugam sa dispuneti imediat remedierea situatiei care a condus la incalcarea drepturilor copilului in Scoala I.L. Caragiale din Pitesti si sa va asigurati ca niciunde in tara, astfel de situatii nu vor mai avea loc", se arata intr-un comunicat de presa trimis, vineri, de catre Centrul de Resurse Juridice si FEDRA.

Citeste si:
Boala de care suferă Damian Drăghici: „Nu este evident?”
Boala de care suferă Damian...

Despre autor:

Clara Vacaru
Clara Văcaru a revenit in echipa 9am in anul 2022, după o pauză de doi ani. Pasionată de știri de când se știe, a terminat Facultatea de Jurnalism și lucrează în presă de peste 10 ani.
Crede cu tărie că “informația este putere” și visează ca, în viitor, să aibă o afacere în domeniul educației.
Mai multe

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.