O cariera de succes nu se construieste peste noapte. E nevoie de munca, hotarare, ambitie si consecventa pentru a-ti atinge obiectivele si a urca in ierarhie. Un job de care esti multumit, care iti aduce impliniri, te ajuta sa te dezvolti si sa iti pui la contributie abilitatile nu este imposibil de gasit, daca stii cum sa iti folosesti atuurile.

De dragul unui castig mai mare, multi aleg sa se dedice complet serviciului si sa isi ignore viata personala. Este, insa, posibil sa reusesti ce ti-ai propus si daca ai un echilibru intre cele doua si te concentrezi pe alte lucruri care iti pot aduce un job mai bun, relateaza Mashable.

Foloseste-te inteligent de fiecare oportunitate

Nu stii niciodata de unde se poate ivi o oportunitate in cariera ta. Daca esti la curent cu miscarile de pe piata muncii si cu cerintele angajatorilor, vei sti mai bine spre ce anume sa te orientezi si ce set de abilitati trebuie sa iti dezvolti. Daca arunci o privire prin aceasta selectie de joburi interesante, vei vedea ca exista numeroase companii care cauta omul potrivit, asa ca nu vei rata ocazia de a obtine locul de munca mult visat. Mentine-ti CV-ul updatat in permanenta si imbunatateste-l constant pentru a-ti maximiza sansele de a fi tu cel cautat de angajatori.

Imbraca-te pentru jobul pe care il doresti

Un proverb spune ca trebuie sa te imbraci pentru jobul pe care ti-l doresti, nu pentru cel pe care il ai. O imagine impecabila iti confera mai multa credibilitate in ochii superiorilor, impune respect si transmite un mesaj puternic: esti o persoana serioasa, responsabila, un profesionist desavarsit. Evita tinutele care epateaza si mergi la sigur cu un look office clasic, dar mizeaza pe accesorii pentru a da personalitate aspectului tau.

Cere-le feedback celor cu mai multa experienta

Unele companii au politici interne care cer ca angajatii sa primeasca un raport de evaluare periodic si sa completeze unul de autoevaluare, apoi sa primeasca un feedback din partea superiorului direct. Asta te poate ajuta sa ai o imagine cat mai clara despre punctele tale forte si cele la care mai ai de lucrat. Daca locul in care lucrezi nu are astfel de practici, o solutie poate fi sa ceri chiar tu un feedback. Astfel, vei arata si ca te preocupa modul in care iti faci treaba, ca vrei sa iti imbunatatesti skill-urile.

Seteaza-ti clar obiectivele

Sa ai un tel spre care sa te indrepti este cea mai buna metoda de a te motiva zi de zi. Stabileste-ti un plan realist de obiective pe care vrei sa le atingi in urmatoarele sase luni si pe care sa il poti ajusta din mers. In primul rand, este necesar sa te evaluezi in mod obiectiv, recomanda Forbes. Gandeste-te in ce directie vrei sa te indrepti din punct de vedere profesional, ce calitati te recomanda, ce lucruri mai ai nevoie sa inveti sau ce abilitati trebuie sa iti dezvolti pentru a ajunge la ce ti-ai propus. Foloseste-te apoi de timpul pe care ti-l pui la dispozitie pentru a deprinde acele abilitati. Poate vrei sa inveti o limba straina sau sa devii expert intr-un program de editare. Indiferent de situatie, trebuie sa fii deschis sa inveti cat mai multe.

Invata sa te folosesti de networking

Citeste si:
Tily Niculae și-a început cariera la doar 16 ani. Cât de greu i-a...
Tily Niculae și-a început...

Interactiunea sociala cu oameni care cunosc mai bine decat tine domeniul in care lucrezi poate fi un bun catalizator pentru cariera ta. O retea de oameni cu care sa te intalnesti si in afara serviciului are sanse mari sa iti scoata in fata oportunitati importante. Nu spune pas nici evenimentelor organizate de compania in care lucrezi si care pot fi o buna ocazie de a cunoaste oameni noi.

Ai grija la ce postezi pe Facebook si Instagram

Ce faci si ce spui pe retelele sociale poate avea un impact direct asupra vietii profesionale. Multi angajatori se uita pe profilurile de socializare ale candidatilor sau ale angajatilor, asa ca evita sa postezi mesaje injurioase sau discriminatorii si poze indecente. „Trebuie sa te asiguri ca imaginea pe care ti-o construiesti in mediul online este cea pe care vrei sa ti-o atribuie cei din jur”, recomanda Peggy Klaus, consultant executiv si autoarea cartii „Lectii de la locul de munca, pe care oamenii isi doresc sa le fi invatat mai devreme”.

Citeste si:
Primul tău job: Top 3 aspecte importante pe care trebuie să le ştii
Primul tău job: Top 3 aspecte...

Fii la curent cu schimbarile din domeniu

Sa inteleaga din mai multe unghiuri domeniul in care activeaza este esential pentru o persoana care pune pret pe cariera sa. Atunci cand stii cum functioneaza industria si esti la curent cu schimbarile sau inovatiile aparute in sfera ta de activitate, pornesti din start cu un atu si vei evita sa fii luat prin surprindere. Citeste carti si articole ale unor specialisti din domeniu sau aboneaza-te la newsletter-ul unei reviste de profil.

Aceste sfaturi nu te vor ajuta doar sa avansezi rapid in cariera, ci si sa iti construiesti imaginea unui profesionist, a unei persoane care pune pret pe munca de calitate si stie cum sa se foloseasca de resursele sale pentru a-si atinge obiectivele.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.