Social 17 August 2016 15:00
Transportul maritim pare sa se confrunte cu tot mai multe riscuri, iar unele porturi devin tot mai nesigure.

La 12 august 2015, o explozie masiva a avut loc intr-un depozit din portul Tianjin din China, unde erau pastrate cateva sute de tone de cianura. Conform autoritatilor chineze, citate de theguardian.com, 173 de oameni si-au pierdut viata.

Desi astfel de tragedii sunt privite ca exceptii, compania americana de management al riscului RMS a publicat un amplu studiu cu privire la cele mai riscante porturi din intreaga lume.

Companiile de transport sunt din ce in ce mai constiente de riscuri

Companiile de transport maritim sunt tot mai constiente de riscurile pe care le infrunta constant. Fiecare dezastru maritim si fiecare tragedie soldata cu pierderi de vieti omenesti si cu pagube materiale care afecteaza firmele de transport devine ca un dus cu apa rece pentru patronii si managerii unor astfel de companii.

Acesta este si motivul pentru care tot mai multe companii de transport apeleaza la astfel de firme de asigurari pentru a minimiza riscurile si a recupera pierderile in cazul unui accident.



Cifre deprimante pentru SUA

Cele mai riscante porturi pentru companiile de transport maritim se afla in Japonia (Nagoya, unde potentialele pierderi in cazul unui dezastru sunt de 2,3 miliarde de dolari) si in China (Guangzhou, cu riscuri de 2 miliarde de dolari).

Cu toate acestea, in top 10 porturi cu risc major de accidente se afla sase porturi din SUA, conform maritime-executive.com: Plaquemines (potentiale pagube de 1,5 miliarde de dolari), New Orleans (1 miliard de dolari), Pascagoula (1 miliard de dolari), Beaumont (0,9 miliarde de dolari) dolari), Baton Rouge (0,8 miliarde de dolari) si Houston (0,8 miliarde de dolari).

In clasament si-au facut loc si doua porturi europene: Bremerhaven (Germania, cu potentiale pagube de 1 miliard de dolari) si Le Havre (Franta, 0,7 miliarde de dolari).

Riscurile nu au legatura cu marimea portului

„In mod surprinzator, marimea portului si potentialele riscuri de producere a unei catastrofe nu se coreleaza. De exemplu, in timp ce China este regina volumului legat de transportul de containere, studiul nostru a aratat ca multe porturi mai mici din SUA sunt mult mai riscante, in special din cauza uraganelor”, a declarat managerul de produs al RMS, Chris Folkman.

Citeste si:
Consumul a patru pahare de vin într-o săptămână, pot crește riscul...
STUDIU: Consumul a patru...

„Valoarea marfurilor de tip cargo expuse riscului este uriasa si ne asteptam sa creasca tot mai mult”, a adaugat Folkman.

In timp ce folosirea containerelor in tansportul maritim de marfuri a ajutat enorm economia mondiala, riscurile sunt din ce in ce mai mari, din cauza dimensiunilor tot mai mari ale vaselor si a cresterii capacitatilor de depozitare si manevrare din porturi.


Sursa foto: shutterstock.com/rafik beshay/Eric Gevaert/tcly


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.