Social 4 August 2016 16:45
Puteti afla chiar si conditiile pentru pensionare.

Modul de operare este extrem de simplu: persoana interesata introduce data nasterii si sexul (masculin/feminin) si un cod de verificare afisat pe ecran.

In urma introducerii acestor date, pe ecran se afiseaza informatii cu privire la data indeplinirii conditiilor de acordare a pensiei pentru limita de varsta, a conditiilor pentru pensie anticipata sau pensie anticipata partiala.

In plus, serviciul va arata si care este stagiul minim de cotizare pentru a iesi la pensie, dar si cat de mult va fi redusa pensia, in cazul in care persoana solicita pensia anticipat partiala.

Informatiile sunt calculate pentru conditii normale de munca in sectorul civil si au caracter informativ.

Procedura de obtinere a unui cont online

Pentru crearea unui cont online vizitatorii trebuie sa citeasca descrierea fluxului de creare utilizator si sa isi exprime acordul pentru conditiile de utilizare a portalului CNPP. Acordul este considerat a fi asumat prin introducerea datelor specifice cererii de creare cont.

Pentru identificarea unica a utilizatorului este necesara completarea formularului de creare cont. Toate campurile marcate cu * sunt obligatorii si salvarea cererii nu este posibila daca acestea nu sunt completate. Datele introduse trebuie sa fie conforme cu realitatea.

Structura formularului este urmatoarea :

  1. Date de identificare:
  • Numele si prenumele
  • CNP
  • Adresa de e-mail
  • Act de identitate
  • Adresa de domiciliu.
  • Se introduce text (Cod CAPTCHA). Se apasa butonul de finalizare formular.
Dupa finalizarea completarii formularului se apasa butonul Print pentru a putea fi semnat olograf in original, pe hartie.

Pentru obtinerea datelor de acces, dupa ce s-a tiparit cererea trebuie parcurse urmatoarele etape:

  • Se semneaza cererea;
  • Solicitantul se va prezenta personal cu cererea semnata la oricare casa teritoriala de pensii, impreuna cu actul de identitate in original si copie sau, dupa caz, cu documentele justificative in original si copie pentru fiecare persoana terta careia ii va administra contul;
  • Cererea va fi procesata si aprobata la nivelul casei teritoriale de pensii. Dupa aprobare vor fi transmise datele de acces (nume utilizator si parola) solicitantului, pe e-mailul specificat de acesta in cerere.
  • Solicitantul trebuie sa semneze apoi cererea si sa mearga cu ea la orice Casa Teritoriala de Pensii impreuna cu actul de identitate, unde aceasta va fi procesata. In urma procesarii, solicitantul va primi pe adresa de email indicata un cont si o parola de utilizator cu ajutorul carora va putea accesa oricand informatiile personale, dar si pe cele ale altor persoane in baza unor procuri eliberate in acest sens.

Stagiul de cotizare este certificat doar din aprilie 2001 pana in prezent
Citeste si:
Românii care vor putea ieși la pensie de la 40 de ani. Ce condiții...
Românii care vor putea ieși...

Solicitantii care deschid cont pe portalul CNPP pot afla informatii referitoare la stagiul de cotizare realizat dupa data de 1 aprilie 2001, cand a fost introdus sistemul de raportare electronica.

Totodata, pot fi aflate informatii referitoare la data iesirii la pensie, in functie de data nasterii, dar nu si amanunte despre nivelul pensiei pe care ar urma sa o primeasca solicitantul dupa iesirea din activitate.

Pensiile din pilonul II

Alte informatii de mare interes pentru utilizatori, persoane active, sunt cele referitoare la pilonul II de pensii administrate privat. Detinatorii de conturi pot afla in acest fel daca angajatorul a depus declaratiile si care este nivelul contributiei acumulate in conturile individuale.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.