Social 27 Iulie 2016 11:00
In prezent, una dintre provocarile companiilor este aceea de a construi nu doar programe de wellbeing, ci o adevarata „cultura a sanatatii”.

Potrivit Agentiei Europene pentru Securitate si Sanatate in Munca si Eurofound, un sfert dintre europenii care se confrunta cu activitati repetitive la locul de munca risca sa dezvolte probleme de sanatate din cauza stresului.

Intr-un studiu european recent, efectuat de Directia Generala Sanatate si Consum si Agentia Europeana pentru Sanatate si Consum s-a dovedit ca depresia datorata stresului de la locul de munca are costuri estimate la 617 miliarde de Euro anual. Alte afectiuni medicale rezultate in urma stresului profesional, precum bolile cronice (boli de inima, diabet sau artrita), obezitate si diverse afectiuni musculo-scheletice (fibromialgia, sindromul de tunel carpian, tendinita sau guta) se ridica si ele la costuri de miliarde euro.

„Dezvoltarea unei „culturi a sanatatii” este esentiala pentru o companie si angajatii sai. Decizia unui manager de a nu le oferi angajatiilor beneficii de sanatate se poate transforma intr-una costisitoare, in special daca alunga potentiali angajati de top. In ceea ce priveste asigurarile de sanatate, majoritatea angajatorilor considera ca acestea trebuie platite integral, lucru care ii descurajeaza. O abordare mai inteligenta ar fi colaborarea directa cu departamentul de HR pentru a calcula beneficiile economice directe care apar prin cresterea productivitatii, scaderea absentismului, imbunatatirea procesului de recrutare – aceste elemente sigur vor reprezenta avantaje pentru achizitionarea unei asigurari de sanatate”
, a declarat Zahal Levy, Presedintele MediHelp International

Potrivit unui comunicat remis 9am, la fiecare 15 secunde, 153 de angajati sufera un accident de munca la nivel international (Organizatia Mondiala a Muncii). Potrivit Centers for Disease Control and Prevention (CDC), functionarii sunt de doua ori mai predispusi la accidentari datorate cazaturilor, decat angajatii care nu lucreaza la birou.

O asigurare de sanatate internationala are multe avantaje pentru o companie. Garantarea unui astfel de plan de sanatate va atrage cei mai buni angajati, le va oferi siguranta, iar acestia se vor simti rasplatiti pentru eforturile depuse in cadrul companiei. Asigurarea de sanatate internationala poate acoperi costuri de pana la 3 milioane de euro pentru spitalizare, controale de rutina, tratament atat pentru situatii urgente, cat si pentru situatii medicale care pot aparea in timpul orelor de munca.

Citeste si:
4 motive pentru care angajații încep să se întoarcă în spațiile de...
4 motive pentru care...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.