Social 6 Iunie 2016 12:15
Datorita smartphone-urilor, tabletelor si Wi-Fi-ului, generatia Z este cea mai avansata din punct de vedere tehnologic – arata studiul calitativ realizat de EXACT Cercetare si Consultanta la finalul anului trecut.

„Inca de la varste foarte fragede, membrii acestei generatii au aptitudinile necesare gestionarii dispozitivelor ce le permit sa obtina in doar cateva secunde ceea ce au nevoie: filme online, aplicatii online, internet research si, cel mai important - interactiune umana, prin jocuri online, forumuri si comunitati, social media, blogging si vlogging”, afirma Lacramioara Loghin, coordonatorul studiului.

Ei sunt extrem de interesati de cele mai noi tehnologii de comunicare, fiind dornici sa testeze si sa foloseasca cele mai la moda gadget-uri. Ca si canale de comunicare, prefera mesageria instant (fie ca e vorba de Whatsapp, ori cea apartinand retelelor sociale), in detrimentul celor clasice (apel voce, SMS). Potrivit unui comunicat remis 9am, rabdarea lor se limiteaza la secunde si acesta este motivul pentru care asteapta ca tehnologia sa lucreze pentru ei la o atingere de ecran.

„Mobilitatea este cuvantul-cheie. Dar aceasta nu se limiteaza doar la interactiune, tehnologii cloud si mobile work. Pentru tineri, mobilitatea este ceea ce le permite sa se simta liberi, sa-si urmeze visele si pasiunile, sa fie curiosi si creativi, sa <atinga luna>, daca isi doresc”, mai spune Lacramioara Loghin.

Fie ca este vorba despre mesaj instant, chat sau mesaj privat apartinand retelelor sociale, textul reprezinta principala forma de comunicare pentru Generatia Z. Fiind mereu pe graba, tinerii si-au adaptat comunicarea scrisa, folosind cel mai adesea (pe langa abrevieri) emoticoane, dar si stickere digitale, meme-uri si clipuri video.

Tonul relaxat din comunicarea orala este intalnit si in cea scrisa. Fara a urma reguli gramaticale, cuvintele sunt scurtate sau abreviate, in timp ce semnele de punctuatie sunt rar folosite. De multe ori, mesajele au o semnificatie multipla, lasand loc de interpretare.

Citeste si:
Cum se înțelege Loredana Groza cu fiica ei. Elena este fix opusul...
Cum se înțelege Loredana...

Studiul calitativ a fost realizat de Exact Cercetare si Consultanta prin intermediul a 12 Focus Grupuri, la care au participat ftineri cu varsta cuprinsa intre 14-24 de ani. Focus Grupurile au avut loc in Bucuresti, in intervalul 16-27 noiembrie 2015.

Despre Exact Cercetare si Consultanta
Specializata in domeniul cercetarii de piata, al sondajelor de opinie si al consultantei in marketing, EXACT Cercetare si Consultanta ofera o gama completa de metode, tehnici si instrumente de cercetare pentru studii cantitative si calitative. De la abordarile clasice la cele inovative, solutiile noastre integrate raspund in cel mai eficient mod nevoilor clientilor nostri.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.