Peste jumatate dintre liderii de companii din Romania sunt prezenti pe retele de socializare, cea mai populara retea pentru acestia fiind LinkedIN (67%), urmata de Facebook (61%) si Twitter (16%), potrivit studiului "The social CEO", derulat de EY Romania.

Studiul s-a desfasurat in perioada octombrie-noiembrie 2015 si are la baza 320 de raspunsuri provenind preponderent de la lideri de companii sau de la cei care fac parte din echipa executiva a companiei.

Perceptia romanilor privind activitatea directorilor de companii pe retelele de socializare este dominata de prezenta acestor lideri in presa online.

Astfel, 64% dintre respondentii la studiul "The social CEO" declara ca profilul "social" al unui CEO este marcat de ceea ce scrie presa online despre acesta, 50% declara ca reprezentative sunt postarile CEO-ului pe website-ul companiei pe care o conduce si abia 47% dintre respondenti indica postarile de pe retelele sociale ca fiind cele care construiesc profilul "social" al liderilor de companii.

"Romania este o tara care are o cultura de leadership ce poarta inca amprenta tranzitiei. Rezistenta la genul de transparenta si deschidere pe care il implica digitalizarea si retele de socializare este vizibila mai ales in randurile liderilor de companii care au petrecut primii ani de formare profesionala in economia centralizata. Presiunea puternica ce vine acum dinspre noile generatii si tendintele globale la care suntem conectati inevitabil vor genera o schimbare accelerata in urmatorii ani, chiar si in randurile celor mai conservatori lideri din Romania. Vedem deja primii pasi, avem pionieri care ofera modele de succes, dar avem un drum lung de invatare, acceptare si schimbare in fata noastra", explica Elena Badea, director de marketing, EY Romania.

Perceptia cea mai puternica in randurile respondentilor privind prezenta CEO-ului pe retelele de socializare este aceea ca liderii de companii care nu comunica pe aceste canale vor deveni mai putin relevanti in era digitala.

Discrepante clare apar intre cei care ocupa o pozitie de conducere si cei care nu au astfel de responsabilitati – astfel, daca 61% dintre angajatii care nu ocupa o pozitie de conducere considera ca liderii lor vor deveni mai putin relevanti daca nu sunt prezenti pe Facebook, LinkedIN sau Twitter, doar 41% dintre manageri, 42% dintre liderii de companii si 43% dintre membrii conducerii executive considera acelasi lucru, scrie MEDIAFAX.

De asemenea, respondentii considera ca liderii de companii pot fi mai eficienti in gestionarea crizelor daca folosesc retelele de socializare.

Proportiile difera in functie de pozitia ocupata – 92% dintre angajatii care nu ocupa o pozitie de conducere sunt de acord cu afirmatia de mai sus, in timp ce peste jumatate dintre liderii de companii si 65% dintre membrii conducerii executive nu considera ca folosirea retelelor sociale poate sprijini CEO-ul in gestionarea mai eficienta a crizelelor.

Citeste si:
5 pași esențiali pentru alegerea unei companii de împrumut online
5 pași esențiali pentru...

Totusi, 44% dintre respondenti declara ca CEO-ul companiei unde lucreaza posteaza rar pe retelele de socializare – o data la cateva luni, in timp ce 29% afirma ca au un CEO foarte activ, care posteaza o data sau de doua ori pe saptamana pe aceste retele.

"Interactiunile dintre oameni s-au schimbat definitiv odata cu evolutia canalelor digitale. De aceea, nici interactiunile dintre liderii de business si audientele companiei nu mai pot eluda aceasta logica a
comunicarii transparente, in timp real. «Turnul de fildes» s-a dezintegrat definitiv odata cu retelele de socializare. Traim astazi in era afacerilor H2H – human to human", conchide Oana Gorbanescu, Corporate Communication Officer, EY Romania.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.