Greva de avertisment anuntata pentru vineri de angajatii Globe Ground, societatea care asigura transportul pasagerilor, incarcatul bagajelor si curatenia avioanelor in Aeroportul "Henri Coanda" Otopeni, a fost amanata de Tribunalul Ilfov.

Salariatii SC Globe Ground Romania SRL, adica personalul cargo, de curatenie avioane si care asigura transportul pasagerilor in Aeroportul Otopeni, a anuntat ca vineri vor declansa o greva de avertisment intre orele 13.00 si 15.00, ceea ce ar putea duce si la intarzierea unor zboruri. Angajatii, membri de sindicat, au decis sa protesteze din cauza programului de lucru, despre care spun ca nu le mai permite sa aiba viata sociala sau de familie, dar si din cauza nivelul de salarizare.

Ei spun ca hotararea de a declara greva a fost luata cu respectarea conditiilor prevazute de lege, avand acordul scris al unui numar de 403 membri de sindicat dintr-un total de 440 membri. Pentru declansarea grevei este necesar acordul a cel putin jumatate plus unu din numarul membrilor de sindicat. Sindicalistii precizeaza ca, pe perioada desfasurarii grevei, participantii la greva vor proteja bunurile unitatii, fiecare salariat aflat in greva aflandu-se la locul sau de munca.

Ei avertizeaza angajatorul ca orice eventual act sau fapt prin care o persoana va fi constransa, impiedicata sau influentata sa renunte la greva reprezinta infractiune si se pedepseste in consecinta.

"Totodata, va punem in vedere ca aducerea altor persoane sa munceasca in locurile salariatilor aflati in greva, reprezinta de asemnea impiedicarea exercitarii dreptului fundamental la greva - adica infractiune. In situatia in care aveti in vedere alta oferta concreta si punctuala (alta decat cea de pana acum), asteptam sa fim convocati pentru a o discuta", au mai transmis sindicalistii.

TAROM anunta joi ca ar putea apela la alti furnizori autorizati pe Aeroportul Otopeni, dupa ce angajatii Globe Ground Romania au anunta ca vor face greva de avertisment.

In ceea ce priveste nemultumirile angajatilor, reprezentantul Sindicatului Liber de Handling Aeronautic, Alexandru Cristian Cioc, a explicat ca, in mod normal, programul ar trebui sa fie de 12 ore de munca intercalate cu 24 sau 48 de ore de pauza, insa acesta nu se mai respecta din cauza dimensionarii defectuoase. Initial, compania a avut aproape 900 de angajati, insa in prezent mai sunt aproximativ 700, care trebuie sa asigure acelasi volum de munca.

Citeste si:
Emily Burghelea a tras o sperietură sora cu moartea. Cu ce probleme...
Emily Burghelea a tras o...

In plus, peste jumatate dintre angajati cer avans la salariu pentru ca nu le ajung banii pana la salariul urmator, a spus reprezentantul sindicatului. El a spus ca un incarcator de bagaje si marfuri are un salariu net sub 1.200 de lei, fara a avea inclus sau asigurat transportul pana la aeroport, in conditiile in care 90 la suta dintre firmele care lucreaza in aeroport asigura si transportul salariatilor.

Un alt aspect care ii nemultumeste pe protestatari este faptul ca nu exista o normare a muncii. Astfel, oamenilor care incarca bagaje si care ridica zilnic tone de kilograme, li se mai cere sa faca si alte activitati, cum ar fi degivrarea avioanelor.

Sindicatul Liber de Handling Aeronautic este afiliat la Federatia Nationala a Sindicatelor Portuare, membra a Blocului National Sindical.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.