Reprezentantii SGA Brasov au intervenit cu aproape 1.500 de kilograme de material absorbant pentru produse petroliere, dupa deraierea trenului cu motorina, si au oprit scurgerile de combustibil din vagoanele avariate, fiind eliminat pericolul de poluare a cursurilor de apa si apelor subterane.

Potrivit unui comunicat de presa transmis de reprezentantii Sistemului de Gospodarire a Apelor (SGA) Brasov, garnitura de tren de marfa compusa din 33 de vagoane incarcate cu 1.637 tone de motorina (circa 50 de tone/vagon) a deraiat pe partea dreapta a rambleului de cale ferata, pe sensul de mers catre Sighisoara, fiind avariate sapte vagoane, din care doua vagoane rasturnate pe o parte, cu scurgeri de motorina la capace, doua vagoane inclinate, fara scurgeri, si trei vagoane deraiate, din care unul fisurat, cu scurgeri de motorina.

Reprezentantii SGA Brasov si forte de interventie s-au deplasat pe teren imediat dupa primirea informatiei, pentru luarea masurilor care se impuneau in vederea prevenirii poluarii cursurilor de apa din zona sau a apelor subterane, se arata in comunicat.

Reprezentantii SGA Brasov au intervenit cu material absorbant pentru produse petroliere, in cantitate totala de 1.480 de kilograme, fiind antrenati in actiune 14 muncitori, cu o autoutilitara si doua autoturisme, scrie MEDIAFAX.

"Au fost stopate scurgerile de motorina din vagoanele avariate, fiind eliminat pericolul de poluare a vreunui curs de apa sau ape subterane. Mentionam ca vagoanele avariate/deraiate s-au rasturnat pe partea dreapta a rambleului de cale ferata, raul Olt fiind pe partea stanga a rambleului de cale ferata, la o distanta de circa 2 kilometri, pe un sector indiguit", arata sursa citata.

Trenul de marfa incarcat cu motorina a deraiat, joi dimineata, in jurul orei 4.00, intre localitatile brasovene Racos si Rupea, fara sa fie inregistrate victime. Pompierii au intervenit cu trei autospeciale cu apa si spuma, in conditiile in care existau scurgeri de combustibil.

Calea ferata in zona producerii accidentului a fost rupta, iar circulatia feroviara este blocata in zona, trenurile fiind deviate, joi si vineri, pe rute ocolitoare.

Potrivit Companiei Nationale de Cai Ferate CFR, circulatia feroviara a fost inchisa pe raza Sucursalei Regionale CF Brasov, intre statiile Racos si Rupea, trenurile IR care aveau traseu prin zona in care s-a produs accidentul urmand sa circule pe ruta deviata Brasov - Sibiu - Copsa Mica, iar trenurile locale (Regio), pe segmentele feroviare Brasov - Racos, Rupea - Copsa Mica si mai departe spre destinatiile finale.

Citeste si:
Scumpiri la pompă din nou. Prețul carburanților a trecut de pragul...
Benzina şi motorina s-au...

Astfel, circula pe rute deviate trenurile IR 1741 Bucuresti - Satu Mare, IR 1745 Bucuresti - Satu Mare, IR 1742 Satu Mare - Bucuresti, IR 1746 Satu Mare - Bucuresti, IR 1539 Brasov - Cluj-Napoca si IR 1538 Cluj-Napoca - Brasov.

Calatorii pot obtine informatii despre eventuale intarzieri ale unor trenuri de pe pagina de internet a SNTFC CFR Calatori sau apeland numarul de telefon 021.9521.

Pe langa echipajele Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta Brasov, la locul accidentului au ajuns echipe de la Politia Transporturi Feroviare Brasov, Inspectoratul Teritorial de Munca, Garda de Mediu si SGA, toate aceste institutii facand propriile cercetari in acest caz.

Circulatia feroviara intre Racos si Rupea va fi blocata si vineri, deoarece trebuie transvazat combustibilul din cele sapte vagoane deraiate, vineri la pranz lucrandu-se la cel de-al patrulea vagon, potrivit purtatorului de cuvant al CFR, Oana Branzan.

Citeste si:
România schimbă PET-ul cu biletul
România schimbă PET-ul cu...

"In total, sunt sapte vagoane deraiate, dintre care trei sunt rasturnate. De ieri (joi - n.r.) pana astazi (vineri - n.r.) a fost transvazata motorina din trei vagoane, iar acum se lucreaza la cel de-al patrulea vagon. Operatiunea va continua pe parcursul intregii zile, pana la golirea celor sapte vagoane. In statia Racos sunt 15 vagoane goale care vor fi incarcate cu combustibilul din vagoanele deraiate. Apoi urmeaza cea de-a doua etapa, de ridicare a vagoanelor si repunerea pe sine", a spus purtatorul de cuvant al CFR, Oana Branzan.

La locul accidentului vor ajunge doua macarale de mare tonaj care vor repune vagoanele deraiate pe sine.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.