Social 11 August 2015 12:35
Costurile unei operatiuni de cautare precum cea a pilotului Mircea Craciun si planorului pilotat de acesta, ”mai ales pe calea aviatica”, se ridica la sute de mii de euro, a declarat, luni, secretarul de stat in Ministerul de Interne, Raed Arafat, care a precizat insa ca nu exista ”un buget limita”.

”Costurile unei cautari de acest gen sunt foarte mari, mai ales pe calea aviatica se ridica la sute de mii de euro. Dar cautarea-salvarea este una din misiunile pe care orice stat le face cand are astfel de situatie pana ce se convinge ca a facut absolut orice este necesar ca sa gaseasca nava sau persoana care este disparuta. Exista fonduri care sunt prevazute, dar nu exista buget limita, care atunci cand il atingem sa oprim cautarile. Acest lucru nu s-a pus niciodata in discutie, dar exista intr-adevar toate aspectele pe care le calculam despre oportunitatea si necesitatea unui mijloc de cautare la un anumit moment si la un anumit moment pot sa spui ca acest mijloc nu mai este necesar, pentru ca l-am folosit in toate zonele si nu am gasit nimic“, a spus Arafat, la Predeal, citat de corespondentul MEDIAFAX.

Potrivit unui comunicat transmis, luni seara, de Ministerul Afacerilor Interne (MAI), peste 1.350 de pompieri, jandarmi, salvamontisti, politisti, militari si voluntari au verificat, in cursul zilei, 50 de trasee montane.

Incepand de vineri dimineata, ”au fost mobilizate resurse aeriene importante de la Inspectoratul General de Aviatie al MAI si de la MApN”, care au monitorizat zone montane din noua judete, pe o suprafata situata intre Muntii Fagaras, Leaota, Bucegi - Intorsatura Buzaului - Piatra Neamt, conform MAI. La aceste misiuni au participat si piloti civili ai Aeroclubului Romaniei.

”Astazi (n.r. - luni) aeronavele au survolat si ultimele arii din zona de cautare, iar de maine acest tip de misiuni aeriene urmeaza sa se realizeze punctual, in cazul existentei unor indicii sau informatii relevante”, se mai arata in comunicatul citat.

Conform sursei citate, zilnic, ”la actiunile de cautare la sol au participat, in medie, peste 900 de forte, misiunile ajungand si pana la 12 ore de efort sustinut in zone montane impadurite si greu accesibile”. De asemenea, in cele patru zile de cautari s-au parcurs 129 de trasee montane.

Citeste si:
Ce servicii oferă o agenție funerară profesională și ce costuri...
Ce servicii oferă o agenție...

”Cautarile terestre vor continua si in zilele urmatoare in zonele unde astazi nu s-a reusit parcurgerea perimetrelor repartizate, singurele forte care se vor intoarce la unitati fiind cele din Dambovita si Sibiu unde activitatile au fost finalizate”, se precizeaza in comunicat.

Mircea Craciun, care a disparut cu planorul in 6 august, dupa ce a decolat din Masivul Postavarul, este considerat cel mai bun pilot de planor de distanta din Romania, el pregatindu-se pentru a atinge un record mondial de 1.000 de kilometri in zbor liber. Planorul cu care a zburat il inchiriase de la o firma din strainatate si il testa pentru prima data dupa asamblare, iar Aeroclubul Brasov l-a ajutat sa se inalte pentru a-si lua zborul din Masivul Postavarul.

Pilotul disparut, considerat cel mai bun pilot de planor de distanta din Romania

Citeste si:
S-a stabilit cauza mortii pilotului Mircea Craciun
S-a stabilit cauza mortii...

Joi, comandantul Aeroclubului Brasov, Stelian Cojocaru, afirma ca atunci cand a fost tractat de pe Aerodromul Ghimbav, pilotul Mircea Craciun a spus ca intentioneaza sa zboare aproximativ doua-trei ore, fiind vorba despre un zbor de "verificare dupa asamblare", potrivit unui comunicat de vineri al ROMATSA.

Tot joi, procurori ai Parchetului Curtii de Apel Brasov s-au sesizat din oficiu, pe rolul acestei unitati constituindu-se un dosar penal cu privire la faptul ca in aceeasi zi planorul, care a decolat fara un plan de zbor la ora 12.30, a disparut, iar pilotul, singura persoana aflata la bord, nu a mai contactat reprezentantii Aeroclublului Ghimbav sau familia si nu a mai revenit la baza.

ROMATSA anunta ca Mircea Craciun a folosit ultima data telefonul mobil joi, la ora 13.06, in timp ce traversa statiunea Predeal.

Citeste si:
Tocmai 15% din sirenele din România testate miercuri nu au funcționat
Tocmai 15% din sirenele din...

De asemenea, sursa citata mentiona ca, potrivit reglementarilor in vigoare, pentru zborul in aceasta clasa de spatiu aerian nu este obligatorie depunerea unui plan de zbor, iar pilotul poate obtine informatii la cerere.

"Acesta nu a intrat in legatura radio cu ACC Bucuresti sau cu compartimentul de informare a zborurilor pentru a solicita informatii. Pe ecranele radar nu au existat niciun fel de informatii primite de la transponderul planorului. Potrivit relatarilor comandantului Aeroclubului Brasov, acesta a fost in legatura radio numai cu conducatorul de zbor de la Aerodromul Ghimbav. Prima informatie referitoare la eveiment a fost primita de catre ROMATSA de la comandantul Aeroclubului Brasov joi, la ora 21.39", se mai arata in comunicatul citat.

Ministerul Transporturilor investigheaza motivele pentru care disparitia planorului a fost anuntata cu intarziere, aparatul de zbor decoland joi la amiaza de la Ghimbav, iar autoritatile au fost anuntate dupa noua ore ca nu a revenit la baza.

Citeste si:
DSU lansează ghidul pentru situaţii de criză. Arafat: „Vom...
DSU lansează ghidul pentru...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.