Social 5 August 2015 17:54
Un hotel din statiunea Saturn a fost amendat, marti, de inspectorii ANPC, cu 20.000 de lei, dupa ce mai multi turisti care achitasera sejurul nu au putut fi cazati intrucat nu ar mai fi fost locuri libere, dar si pentru neregulile din bucatarie, care a fost inchisa temporar.

Inspectorii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), in frunte cu seful institutiei, Marius Dunca, au facut un control la Hotelul Aida din Saturn, unde mai multi turisti s-au plans ca nu se pot caza pentru ca nu ar mai fi locuri libere, desi au achitat sejurul prin agentii de turism, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Oana Ilia, o turista din Focsani, a venit cu copiii pe litoral, dar i s-a spus ca nu ar mai fi camere la Hotelul Aida, desi achitase in urma cu doua luni printr-o agentie de turism un sejur de sase nopti, in valoare de 700 de lei.

"Nu aveau initial camere. Ne-au trimis la Hotel Caraiman, la etajul patru, fara lift, sa urcam cu copiii pe scari. Apoi ne-au dat doua camere la etajul cinci la Hotel Aida, dar conditiile sunt groaznice. Am cerut minibar contracost, dar ne-au spus ca nu au, in paturi nu se poate dormi pentru ca sunt saltelele rupte, ies arcurile afara. Nu ramanem. Vrem sa cerem banii inapoi si sa ne cautam cazare singuri pentru ca asa ceva nu se poate. Am venit mereu prin agentii, nu am avut aceste probleme", a povestit femeia.

O alta turista din Focsani, Georgiana Bosoi, care a trecut prin aceeasi situatie, s-a declarat nemultumita de conditiile de cazare. "Am un copil de trei ani, sta in masina de la ora 12.00, pentru ca nu putem sta la plaja cu cei mici. Am vazut ca au doua paturi alaturate, paturile erau vechi, daca pui mana pe saltele ies arcurile, nu aveau minibar nici macar contracost. Facem reclamatie la ANPC", a spus femeia.

Un alt caz este al unui barbat din Timisoara, venit luni cu sotia si fiica de 16 ani la Saturn. Ei s-au prezentat la Hotelul Aida, dar i s-a spus ca nu mai sunt locuri, desi platise 1.300 de lei pentru zece zile printr-o agentie de turism.

"Vin de la Timisoara. Am stat toata noaptea pe malul marii si acum sa vedem ce se rezolva. Cu bunavointa administratorului de hotel, am reusit sa ma cazez in acest hotel in care trebuia sa ma cazez ieri, m-am cazat astazi, azi-noapte m-am plimbat cu copil si cu nevasta. Hotelul nu are nicio vina, e vina agentiei de turism. Fiecare agentie de turism isi vinde 50.000 de bilete in fiecare an si cand apar aici turistii habar nu au pe ce planeta traiesc", a spus barbatul, care a precizat ca va da in judecata agentia de turism.

Citeste si:
Cum te acomodezi după concediu: 5 trucuri ușor de aplicat
Cum te acomodezi după...

El a mentionat ca a facut rezervarile, iar in 31 iulie a verificat daca sunt probleme si daca poate veni la acest hotel, primind un raspuns afirmativ din partea agentiei de turism. El a recunoscut ca a ales acest hotel pentru a fi alaturi de mai multi colegi si ca nu a mai fost niciodata la Aida, iar pana acum cand venea pe litoral statea la o familie din Mangalia. Barbatul a fost dezamagit si de conditiile gasite in unitatea hoteliera.

"Baia este ok, a fost refacuta, dar mobila este din anii '60, nici macar '70. Probabil nu eram nascut cand s-a adus aici mobila. Salteaua are gauri", a afirmat barbatul.

La un moment dat, intre acest turist si un agent de paza al hotelului s-a iscat o situatie tensionata, dupa ce paznicul a incercat sa il determine sa nu vorbeasca cu jurnalistii in parcarea unitatii hoteliere si a pus mana pe barbat. Acesta i-a spus agentului de paza ca nu are voie sa-l atinga si ca da declaratii acolo unde doreste, situatia rezolvandu-se fara alte incidente.

Citeste si:
Pescobar, apărat de Maria Constantin în urma controalelor ANPC:...
Pescobar, apărat de Maria...

Dupa controlul la Hotel Aida, presedintele ANPC, Marius Dunca, a confirmat cele spuse de turisti, precizand ca bucataria unitatii hoteliere a fost inchisa pana la remedierea deficientelor.

"Hotelul este construit in 1970, nu s-a schimbat nimic. Bucataria este din 1970, salteaua din 1970, patul din 1970, baile intr-adevar modernizate, dar in rest totul este din 1970. Bucataria a fost inchisa pana la remedierea deficientelor. In restaurant totul era murdar, scaunele rupte, m-am pus pe un scaun, s-a rupt scaunul, m-am pus pe celalalt mai avea un pic si se rupea. Vom face curat, scoatem tot ce este murdar, sunt utilaje vechi, sunt ustensile vechi cu care isi fac treburile la bucatarie, farfurii ciobite, scaune rupte, fete de masa nu murdare, foarte murdare. Aceasta nu este o modalitate de a atrage turistii, ci este una cum sa-ti bati joc de turisti, cum sa nu respecti consumatorul", a declarat seful ANPC.

Citeste si:
Cum alegi cazarea ideală în concediu, indiferent de anotimp
Cum alegi cazarea ideală în...

El a mentionat ca, in privinta turistilor care nu au putut fi cazati, vina este a hotelului, dar si agentiile de turism au partea lor de vina pentru ca anunta turistul ca se poate caza de la ora 12.00, desi acest lucru se face doar de la ora 18.00.

"Vina este impartita. Dar pentru turistii care au venit si nu au gasit locuri, desi au platit operatorul isi asuma vina, nu e vina agentiei de turism si atunci trebuie sa gaseasca solutii, am inteles ca a gasit. Un voucher la receptie scrie ca intrarea in hotel se face la ora 18.00, pe anumite vouchere - si aici este vina agentiei de turism - scrie ca intrarea este la ora 12.00", a explicat Marius Dunca.

El a spus ca situatia s-a rezolvat pentru majoritatea turistilor care au avut probleme cu cazarea, mai fiind de remediat problema a doua turiste care nu vor sa accepte conditiile din hotel si atunci unitatea hoteliera trebuie sa le cazeze in alta parte, tot la un hotel de doua stele sau mai mult. Pentru aceste nereguli, inspectorii ANPC au sanctionat Hotelul Aida cu suma de 20.000 de lei, jumatate din suma pentru situatia cu turistii care nu s-au putut caza, desi platisera sejurul, iar cealalta jumatate pentru neregulile din bucatarie.

Citeste si:
Inspectorii ANPC i-au închis shaormeria lui Tzancă Uraganu. Ce a...
Inspectorii ANPC i-au închis...

Marius Dunca a precizat ca, in acest sezon estival, la ANPC a sosit o singura reclamatie legata de faptul ca un turist care achitase sejurul nu a mai gasit locuri la hotelul respectiv, situatia rezolvandu-se. El i-a sfatuit pe turisti, inainte de achizitionarea unei vacante, sa se informeze mult mai bine despre locul unde vor merge, iar in cazul in care drepturile le sunt incalcate sa sesizeze institutiile statului.

O situatie similara a avut loc, luni, la un hotel din Eforie Nord, unde zeci de turisti care platisesera concediul nu au putut fi cazati pentru ca nu mai erau locuri, dar in cele din urma conducerea unitatii a gasit solutii la hoteluri similare, iar in unele cazuri chiar au propus prelungirea sejurului cu doua zile, pe cheltuiala unitatii de cazare.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.