Social 2 Iunie 2015 14:00
Aproape o treime dintre romanii care economisesc (29%) o fac pentru copii, peste media europeana, de 25%, insa sub cea mondiala (34%), preocuparile financiare pentru viitor provenind mai degraba din traditie, nu dintr-o programare concretizata in solutii financiare corecte,potrivit unui studiu Erste.

"Modul de gandire cu privire la sustinerea copiilor nu este unul pe termen lung, printr-o investitie care sa il ajute pe copil peste ani. De multe ori, parintii fac eforturi pentru a cumpara copilului un calculator sau o tableta. Nu putem vorbi despre o educatie financiara moderna, ci mai degraba de una cu radacini in traditia noastra rurala", a declarat marti, intr-o conferinta de presa, Adina Nica, sociolog si director general al companiei de cercetare Open-I Research.

Principala sursa de educatie financiara a tinerilor din Romania ramane familia, intr-o proportie de 95%, in timp ce scoala detine un procent de 9%, iar bancile doar 5%, potrivit studiului Erste, realizat de catre IMAS International. Acesta mai releva ca tinerii cu varste de 14-25 de ani din Romania cheltuiesc, in medie, 33 de euro lunar pe haine, incaltaminte si alte accesorii asociate, cu mult peste media celorlalte tari din estul si centrul Europei, fiind intrecuti doar de austrieci, care cheltuie 57 de euro. Cehii si slovacii aloca 21 euro, ungurii - 17 euro, croatii - 22 euro, iar sarbii - 18 euro, scrie MEDIAFAX.

Romania are, cu exceptia Austriei, cei multi tineri din grupa de varsta 17-19 ani care detin un telefon de tip smartphone. Atunci cand sunt intrebati de unde provin banii, tinerii romanii au cea mai mica rata de raspuns la categoria "joburi part-time sau full time", de 76%, pe cand cehii au o rata de 99%, austriecii de 98%, slovacii si croatii de 97%, iar ungurii de 82%.

Potrivit rapoartelor analistilor BCR, produsele de economisire au inregistrat o crestere cu 35% in prima parte a anului fata de aceeasi perioada a anului trecut. Circa 1% din valoarea totala a depozitelor atrase de la clientii BCR este pe numele copiilor. Jumatate (53%) dintre copiii titulari ai produselor de economisire au peste 14 ani, sunt baieti (51%) si economisesc pe termen lung (52% pe o perioada de 1 an sau mai mult).


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.