O portiune de 28 de kilometri din autostrada Nadlac-Arad - cei 22 de kilometri ai lotului I si sase kilometri din lotul II - a fost deschisa circulatiei, vineri seara, insa pana la finalizarea santierului se va putea circula cu cel mult 100 de kilometri pe ora, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Constructorul autostrazii Nadlac-Arad si conducerea CNADNR au decis sa deschisa circulatiei 28 de kilometri din soseaua de mare viteza, dupa ce lucrarile la partea carosabila au fost incheiate pe lotul I. Astfel, de vineri seara se poate circula intre Nadlac si Pecica, insa la ambele capete ale soselei de mare viteza soferii vor cobori pe DN7.

La frontiera, autostrada se termina, urmand ca abia in luna iunie 2015 sa se faca jonctiunea cu autostrada din Ungaria, care este in lucru. La Pecica, soferii pot urca pe autostrada de pe DN7, existand un sens giratoriu.

Pentru a se putea da in folosinta acest tronson de 28 de kilometri, constructorii au realizat sase kilometri din lotul II, cuprins intre Pecica si Arad.

"Lucrarile care mai sunt de realizat pe lotul I permit desfasurarea circulatiei rutiere in siguranta. Circulatia va fi permisa diferentiat. Astfel, pe sensul Arad - Nadlac vor circula doar vehicule sub 7,5 tone, pentru ca pe drumul de legatura intre autostrada si vama exista o singura banda pe sens, iar tirurile nu pot astepta controlul de frontiera acolo pentru ca ar bloca drumul", a declarat directorul proiectului autostrazii Nadlac-Arad, Adrian Adler.

El a spus ca se vor continua lucrarile pe lotul II, cu termen de finalizare la sfarsitul lunii iunie 2015, perioada in care ar urma sa fie finalizata si autostrada din Ungaria cuprinsa intre Nadlac si Mako.

Termenul de finalizare al lotului I este sfarsitul lunii ianuarie 2015, dar lucrarile care mai au loc sunt in afara partii carosabile, precum la garduri sau scurgeri pluviale.

Pana la finalizarea proiectului, soferii vor putea circula cu cel mult 100 de kilometri la ora, conform indicatoarelor de restrictionare a vitezei amplasate.

Prezent la deschiderea acestui segment din coridorul IV pan-european, directorul general al CNADNR, Narcis Neaga, a spus ca dupa ce a parcurs soseaua in inspectie a constatat ca lucrarile pot fi considerate de calitate.

El a adaugat ca anul acesta au fost deschisi circulatiei 50 de kiloemtri de autostrada, respectiv 22 de kilometri intre Orastie si Sibiu si 28 intre Nadlac si Arad.

Citeste si:
„Autostrada electrică” a Moldovei: Un retur Suceava-București, de...
„Autostrada electrică” a...

"Anul viitor speram sa dam in folosinta Timisoara - Lugoj, lotul II, care are vreo 26 de kilomeri, cu alte cuvinte sa se circule de la Sibiu la Deva, apoi de la Lugoj pana la Nadlac. Speram sa se termine lucrarea de la Deva la Ilia, de asemenea de la Gilau la Nadaselu, deci estimam 50 de kilometri. Acesta este ritmul de lucru", a spus Neaga.

Referitor la segmentul Sibiu-Pitesti, Neaga a declarat ca "studiul de fezabilitate este in evaluare, procedura care se va incheia in ianuarie, iar realizarea studiului va dura 17 luni, dupa care va avea loc licitatia pentru atribuirea lucrarilor", urmand ca "undeva, in 2018, sa inceapa lucrarile".

Constructia Autostrazii Nadlac-Arad a fost impartita in doua loturi, pe o distanta totala de aproape 39 kilometri. Primul a fost adjudecat initial de asocierea romano-portugheza Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane de euro, iar lotul II a revenit Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane de euro.

Citeste si:
Centura orasului Suceava va fi finalizata in septembrie 2017
Centura orasului Suceava va...

Lucrarile de constructie pentru cele doua tronsoane au fost deschise in octombrie 2011, termenul de executie fiind de un an si jumatate.

CNADNR a reziliat la finele anului 2012 contractul pentru construirea primului tronson al autostrazii, motivul principal fiind intarzierea lucrarilor, si a atribuit, in decembrie 2013, asocierii italo-germane Astaldi-Max Boegl, un contract de 308 milioane de lei (69 de milioane de euro), cu TVA, pentru finalizarea acestora, scrie MEDIAFAX.

CNADNR a reziliat in vara anului trecut si contractul de proiectare si executie a lotului II dupa falimentul constructorului Alpine Bau din Austria, comunicand la vremea respectiva ca stadiul de executie a lucrarii era de 84,75%. Lotul II al autostrazii Nadlac-Arad, in lungime de 16,6 kilometri, va fi finalizat tot de asocierea italo-germana Astaldi - Max Boegl.

Citeste si:
A fost deschisă circulația pe întregul tronson 2 al Drumului Expres...
A fost deschisă circulația pe...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.