Romanii sunt fani ai programelor de loialitate pe termen scurt derulate de retaileri, prin acumulare de puncte bonus, considera cele mai atractive campanii care ofera produse gratis si nu ezita sa schimbe magazinul pentru un program de fidelizare mai interesant, potrivit unui studiu Nielsen.

Raportul, comandat de TCC Global, firma specializata in programe de fidelizare pe termen scurt, arata ca peste 80% dintre respondenti au participat in ultimele trei luni la o campanie de fidelizare care consta in acumularea de puncte bonus si 57% dintre ei participa in prezent la un astfel de program.

Consumatorii romani sunt de parere ca cele mai interesante programe de loialitate sunt cele care ofera produse gratis, trei sferturi dintre ei ar participa chiar la astfel de programe care prevad si donatii in scopuri caritabile, iar cei mai multi dintre romani prefera sa stranga puncte bonus pe baza cardurilor de client, pe locul al doilea fiind punctele bonus tip timbru. Colectionarea punctelor bonus pe baza aplicatiilor smartphone se afla pe ultimul loc in preferintele romanilor.

"Experienta ne arata ca fidelizarea consumatorilor este provocata de perceptia potrivit careia colectand puncte bonus acumulezi, psihologic vorbind, «valoare adaugata». Strangerea de puncte este motivanta, chiar distractiva si, odata lansat, acest proces induce in perceptia consumatorului sentimentul ca are un scop, o tinta. Aceasta stare emotionala de anticipare este cea care ii determina pe consumatori sa ia parte la astfel de programe si ne bucuram sa vedem astfel de reactii si in randul consumatorilor din Romania", a spus Manfred Litschka, director regional de vanzari la TCC Global.

Intr-un top al premiilor pe baza punctelor bonus, primul loc este ocupat de aparatura de uz casnic (23%), urmata de solutiile de ingrijire personala (15%) si de ustensilele pentru gatit (12%).

Aceste rezultate ilustreaza faptul ca cei mai multi consumatori sunt incantati de colectarea punctelor pentru obtinerea, in mod gratuit, a unor premii pe care nu si le-ar fi permis in mod normal, arata studiul.

Profilul consumatorului care participa preponderent la colectionarea de puncte bonus este, potrivit Nielsen, femeie de 25 - 40 de ani, care traieste in nord-vestul Romaniei, intr-o familie cu patru membri, are copii mai mici de 14 ani si isi face de obicei cumparaturile la Penny, Cora sau Mega Image.

Studiul Nielsen a mai scos in evidenta faptul ca romanii afla de regula de programele de fidelizare de la vanzatori sau cu ajutorul reclamelor din magazine, dar un instrument important sunt si fly-erele promotionale primite in casuta postala, scrie MEDIAFAX.

Citeste si:
Programul magazinelor de Crăciun 2022 și Revelion 2023
Programul magazinelor de...

Romanii sunt interesati de obicei de programele de loialitate pe termen scurt ale majoritatii retailerilor, insa intrebati ce campanii ar recomanda, cei mai multi au indicat Metro, Lidl, Cora, Auchan si Carrefour.

O alta concluzie a Nielsen este ca romanii sunt inca departe de a fi fideli unei retele comerciale, 25% dintre respondenti spunand ca sunt gata sa schimbe retailerul pentru unul care are o campanie de fidelizare mai interesanta din punctul de vedere al punctelor bonus, iar 60% dintre subiecti au raspuns ca nu exclud schimbarea retailerului.

Studiul Nielsen a fost realizat online in perioada 10 – 16 octombrie 2014.

Grupul britanic TCC Global opereaza in peste 60 de tari si anul trecut a avut o cifra de afaceri de un miliard de euro. TCC este prezent in Romania din 2008, deruleaza programe de loialitate cu OMV, Mega Image, Penny, Kaufland, Metro si Billa, iar anul trecut afacerile companiei au atins 14 milioane euro.

Citeste si:
DSU, împreună cu Lidl România și Fundația pentru SMURD au instalat...
DSU, împreună cu Lidl România...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.