Social 4 Aprilie 2014 10:05
Incepand din aprilie, romanii au la dispozitie n test ce permite diagnosticarea moleculara a cancerului si, totodata, identificarea celei mai noi terapii personalizate, a anuntat, intr-o conferinta, dr. Istvan Peták, cercetator ungar si unul dintre pionierii mondiali ai diagnosticarii moleculare, citat de MEDIAFAX.

"Exista un info-line permanent care ofera informatii despre efectuarea testului Oncompass - cel mai avansat sistem informational, la nivel mondial, de identificare a celei mai eficiente terapii personalizate bazate pe identificarea mutatiilor genetice ce au determinat aparitia si evolutia cancerului", a adaugat dr. Peták.

Potrivit cercetatorului ungar, diagnosticul complex obtinut prin efectuarea testelor moleculare Oncompass creste semnificativ sansele de stopare a evolutiei tumorii si ofera, prin analiza simultana a unui mare numar de gene, o importanta economie de timp pentru bolnavul de cancer. Un alt avantaj major al testului este faptul ca mostra de tesut serveste la examinarea mai multor gene simultan.

Intrebat despre costul efectuarii unui astfel de test, dr. Istvan Peták a spus ca acesta poate ajunge la 4.000 de euro, incluzand si identificarea terapiei personalizate.

Prezenta la conferinta, conf. dr. Dana Stanculeanu a subliniat ca, prin acest test inovator, pacientii cu cancer pot obtine informatii referitoare la posibilitatile de tratament disponibile la nivel mondial si personalizate tipului de tumora de care fiecare sufera. "Tratamentul potential poate fi un medicament aflat deja pe piata sau aflat chiar in faza de cercetare clinica", a adaugat dr. Stanculeanu.

Dana Stanculeanu a amintit, in acelasi context, importanta studiilor clinice si faptul ca prin aceste studii "pacientii nu sunt cobai", ci mai degraba beneficiarii unor terapii noi.

Elaborat de compania KPS Biotechnology Ltd, testul Oncompass creste sansele de detectare a mutatiilor genetice care sunt implicate in aparitia si evolutia ulterioara a cancerului, determinand cele mai eficiente optiuni terapeutice, potrivit dr. Peták.

506 cazuri noi de infectie cu HIV au fost diagnosticate in acest an
506 cazuri noi de infectie cu...

Pe baza testului oncompass, medicul oncolog poate ghida tratamentul fiecarui pacient in parte, alegand cea mai potrivita terapie, atat din cadrul medicamentelor existente pe piata, cat si din cadrul celor aflate in curs de inregistrare in diverse studii clinice in Europa si in alte regiuni ale globului, a adaugat cercetatorul ungar.

Diagnosticul rezultat in urma testului este integrat ulterior intr-un sistem informational complex, unic in lume, si determina optiunile terapeutice cele mai eficiente pentru fiecare pacient in parte.