"Eu eram chiar in Rachitele cand am fost sunat de la dispecerat si anuntat de eveniment. Am constituit imediat trei echipe. Am luat echipamentul pe care il aveam in masina, am mai trecut pe la baza si am luat targi si ce ne mai trebuia si am stabilit un punct de comanda la Poiana Horea. Erau trei echipe de zece salvamontisti, iar eu am luat 15 localnici cu mine si o alta echipa a luat alti localnici", a declarat pentru MEDIAFAX Florin Mihut.
Mihut a afirmat ca zona care trebuia cercetata nu este frecventata de turisti si s-a apelat la localnici care cunosc foarte bine dealurile si drumurile forestiere din zona. De asemenea, la cautari au participat asociatii de off-road care cunosteau drumurile si aveau masinile necesare.
Acesta a precizat ca informatiile initiale aratau ca avionul s-a prabusit undeva intre localitatile Maticesti (judetul Alba) - Poiana Horea - Maguri-Racatau (judetul Cluj).
"Era o suprafata extrem de mare de cautat. Nu s-a putut stabili cu exactitate unde erau, pentru ca niciunul dintre cei din avion nu aveau instalata pe telefon acea aplicatie care permite localizarea cu exactitate. Ne-am impartit in mai multe echipe si am cautat. Erau zone unde aveam semnal si atunci mai luam legatura cu cei de la Alba, Cluj si alte echipe, dar erau zone unde nu aveam deloc semnal la telefoane. Noi am avut noroc cu statiile de emisie-receptie ca ne-am mai putut intelege", povesteste Florin Mihut.
Potrivit acestuia, conditiile de cautare au fost extrem de grele, in unele zone zapada ajungand pana la brau si fiind vizibilitate extrem de redusa din cauza cetii.
"Pe creasta am ajuns in zone cu zapada pana la brau. Venea cate un val de ceata de nu vedeam nici la zece metri in fata. A fost o adevarata nebunie. Peste doua sute de oameni au impanzit zone, toti aveau lumini, toti strigau in incercarea de a obtine un raspuns de la cei din avion. Nu stiai cine, unde este", a mai spus Florin Mihut.
De ce a întors Tavi Colen un avion la sol: Am întrebat dacă am murit
Acesta a precizat ca el personal sau echipele pe care le-a coordonat nu au tinut deloc legatura cu ranitii.
"Primeam informatii de la 112, am inteles ca ei au vorbit de patru ori cu cei de la avion. De asemenea, am mai vorbit cu un coleg al celor din avion, de la Bucuresti. Acesta a reusit sa vorbeasca cu ei si ne-a spus, la un moment dat, ca ei vad o partie de schi si un lac. A trebuit sa-mi dau seama daca se aflau in zona Tarnita sau au trecut de Belis", a mai spus Mihut.
In momentul in care ranitii au fost gasiti, Florin Mihut mai avea cam 40 de minute de mers pana la epava avionului. Echipa sa, alaturi de care se aflau medici de la SMURD Bihor, a ajuns prima la locul accidentului.
"Cand am ajuns s-a constatat decesul pilotului si ne-am concentrat pe celelalte victime. Trei persoane au avut nevoie de transport. Una a fost transportata doar vreo 400 de metri pana la un tractor care a ajuns pana acolo. Alte doua au fost transportate pe targi improvizate si paturi cam un kilometru si ceva pana s-a ajuns la masinile de teren. Celalalte trei persoane au coborat pe picioarele lor", povesteste Mihut.
Salvarea e în aer. Primele elicoptere Black Hawk ajung în România
Acesta a decis ca este mai aproape ca ranitii sa coboare in judetul Alba, de unde sa fie preluati de echipajele de salvare.
"Am avut mare noroc cu localnicii. Ei au avut un cuvant greu de spus, cunosteau locurile, se cunosteau intre ei, au tinut tot timpul legatura", a mai spus Mihut.
Pilotul Adrian Iovan si o studenta in anul V la Institutul de Medicina Militara din Bucuresti si-au pierdut viata dupa ce avionul de mici dimensiuni de tip BN2, la bordul caruia se afla un echipaj medical, a aterizat fortat, luni dupa-amiaza, intr-o zona muntoasa accidentata, la peste 1.400 de metri altitudine, la granita judetelor Cluj si Alba. Unul dintre medicii din aeronava a reusi sa sune la 112, la ora 16.16, anuntand incidentul.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Go big or Go home: cum să te extinzi în Silicon Valley ca firmă din România
Sursa: start-up.ro
-
Google Green Light este soluția software care poate fluidiza traficul în România
Sursa: green.start-up.ro
-
Se vor scumpi produsele Sabon din cauza războiului din Fâșia Gaza? Răspunsul...
Sursa: retail.ro
-
Construind poduri, nu ziduri: Ghid pentru a dezvolta relații sănătoase
Sursa: garbo.ro
-
România a avut cea mai mare rată a inflației din UE în februarie
Sursa: futurebanking.ro
-
Tarot online: Se teme că te poate pierde?
Sursa: kudika.ro
-
Ministrul Energiei: Reactorul nuclear de la Doicești va fi cu 20-30% mai...
Sursa: wall-street.ro