Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a dat publicitatii, vineri, proiectul de Ordonanta de urgenta pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, in forma revizuita in urma dezbaterii publice.
Forma revizuita, facuta publica la noua zile dupa cea initiala, include sanctiuni mai blande decat cele din prima varianta a proiectului, scrie MEDIAFAX.
Astfel, amenda maxima este redusa de la 16.000 la 9.600 de lei. Neoprirea la calea ferata va fi pedepsita cu un an si jumatate cu suspendare.
Sanctiuni mai blande decat cele din prima forma a ordonantei sunt si cele de suspendare a carnetului in cazul unor accidente grave.
Astfel, unul dintre noile articole prevede ca suspendarea exercitarii dreptului de a conduce autovehicule se dispune "pentru o perioada de doi ani" in cazul accidentului de circulatie care rezulta in ranirea unei persoane datorita faptului ca soferul s-a urcat la volan in stare de ebrietate.
In prima forma a proiectului, cea mai aspra sanctiune de acest fel era suspendarea carnetului pentru cinci ani. Din noua forma a proiectului a fost scoasa si sanctionarea cu amenda din clasa a VI-a plus suspendarea permisului pentru doi ani in cazul soferilor care trec pe rosu.
Conform noului proiect, nerespectarea semnificatiei culorii rosii a semaforului va fi sanctionata gradual, in functie de gravitatea consecintelor, incepand cu suspendarea carnetului pentru 60 de zile si de la 6 la 8 puncte amenda.
Liderul liberal Crin Antonescu a declarat, vineri, ca BPN al PNL a luat decizia politica potrivit careia proiectul ministrului de Interne, Radu Stroe, in forma noua, sa nu fie introdus pe ordinea de zi a Guvernului in urmatoarele doua saptamani, acest timp urmand a fi destinat dezbaterilor.
"Am convenit - asta e o decizie politica a BPN, din care si domnul Stroe face parte, ca vicepresedinte al partidului, ca proiectul, in forma sa cea noua, sa nu fie introdus in saptamana viitoare, urmatoarele doua saptamani, cel putin, pe ordinea de zi a Guvernului spre a fi adoptat, pentru a putea lasa timp dezbaterilor, discutiilor intre initiatorii proiectului si toti cei care in societatea romaneasca - asociatii, grupuri - sunt direct si explicabil legati de acest proiect", a spus Antonescu, citat de MEDIAFAX.
ANAF, amendă record pentru un mare lanț de magazine din România. De...
El a infirmat faptul ca ministrul de Interne ar fi fost acuzat, criticat sau "certat" in sedinta BPN al PNL de catre colegii sai liberali cu privire la acest proiect.
"Am vazut discutiile, nu s-a apucat nimeni sa-l acuze, critice sau certe pe ministrul de Interne. Am avut cu domnul Stroe o discutie chiar amanuntita asupra intentiilor care se regasesc in proiectul domniei sale, asupra cauzelor, formulelor, solutiilor", a adaugat Antonescu.
Noul Cod Rutier urma sa fie aprobat de Guvern saptamana viitoare.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
Dan Mihăescu: Ce trebuie să știe fondatorii despre GapMinder Fund II?
Sursa: start-up.ro
-
Secretele vedetelor de la Hollywood pentru un machiaj impecabil. Tehnici și...
Sursa: garbo.ro
-
Venituri de peste 300 de milioane de euro pentru Jumbo, în 2023. Care sunt...
Sursa: retail.ro
-
Cum se poate evita insolvența. Expertul care s-a ocupat de cazul Blue Air:...
Sursa: wall-street.ro
-
Afirmații delirante din partea unui preot: femeile agresate se*ual trebuie să...
Sursa: kudika.ro
-
UniCredit vede oportunități de consolidare în România
Sursa: futurebanking.ro