In vara lui 2016, ministrul Vlad Voiculescu testeaza un nou mecanism de evaluare a satisfactiei pacientilor din spitalele publice.

De proiect se ocupa Stefan Voinea, consilierul ministrului.

”Eram, in 2015, in Colegiul etic al spitalului din Craiova. Si am vazut cifrele. Reiesea ca, aproape unanim, pacientii sunt multumiti de ceea ce se intimpla in spitale, de felul in care sunt tratati”, isi aminteste el.

97,5% era gradul de satisfactie al pacientului roman. In ce fel se ajungea la aceasta cifra?

Omul completa, la externare, un formular despre felul in care a fost tratat. De cele mai multe ori o facea in fata asistentelor.

”Si, oricum, formularul ajungea, in general, la secretara managerului, care il introducea in sistem. Cand spitalul vede calificative mici la adresa sa este tentat sa nu le introduca in sistem”, explica fostul consilier al ministrului Voiculescu.

Citeste si:

Pe de-o parte, retinere in a scrie adevarul din cauza conditiilor completarii formularului. Pe de alta parte, posibilitatea de interventie la nivelul spitalului asupra datelor in momentul culegerii.

In decembrie 2016, noul mecanism de feed-back incepe sa functioneze in aproximativ 30 de spitale si rata de satisfactie masurata scade imediat la 70%.

Ultima intrebare a formularului este cea care starneste reactii in spitale

Oamenii sunt chestionati: ”Ti s-au solicitat bani sau atentii de catre medici sau asistente?”.

Daca raspund ”Da”, ei sunt intrebati daca vor sa reclame acest lucru organelor de cercetare.

In cazul in care accepta sa ofere cazul concret, le este expediat prin sms contactul liniei anticoruptie pe care compartimentul de integritate din Ministerul Sanatatii a dezvoltat-o impreuna cu Directia Generala Anticoruptie din Ministerul de Interne.

Practic, le ramane inca un timp de gandire ca sa reflecteze daca vor sa povesteasca situatia. Si doar ei initiaza dialogul, daca vor, sunand la 0800.806.806.

Citeste continuarea pe Tolo.ro