Senatorul Gabriel Oprea sustine, pe Facebook, ca ii pare rau de colegii din Senat care au votat impotriva cererii DNA de incuviintare a urmaririi penale si care acum sunt ”huliti si atacati”, precizand ca votul nu a fost unul politic, nu a fost nici impotriva justitiei si "nici in favoarea sa, ci "impotriva unei nedreptati”.

”Imi pare rau ca acei colegi senatori care au votat in functie de ceea ce era in dosar si nu in functie de alte interese sunt astazi huliti si atacati. Le multumesc pentru corectitudine si sunt convins ca o mare parte dintre romani au inteles ca votul pe care acestia l-au dat a fost unul drept. Votul nu a fost unul politic, nu a fost nici impotriva justitiei, nici in favoarea mea, ci pur si simplu impotriva unei nedreptati. Justitia nu se face in Parlament, dar cu siguranta nu se face nici in strada”, a scris Opea pe Facebook.

El sustine ca informatiile aparute in presa referitoare la dosarul Bogdan Gigina ”sunt suficiente pentru a ma pune la zid”.

”Pentru cei care cred insa ca informatiile prezentate in presa, uneori cu cele mai rele intentii, sunt suficiente pentru a ma pune la zid, vreau sa subliniez cateva adevaruri cuprinse in dosar. Adevaruri pe care nici procurorii nu le-au dat pe surse si nici presa nu le-a dezvaluit, adevaruri de care actorii implicati in scandalul ultimelor zile nu doresc sa se afle”, a mai scris senatorul.

Astfel, el sustine ca nu am dat ordin sa fie insotit de echipaje ale politiei rutiere, deci nici de motociclist.

”Procurorii spun ca a existat o “decizie implicita” (?!), fara sa indice in mod clar o fapta sau o proba in acest sens. Niciodata nu am impus o viteza de deplasare, iar viteza medie cu care ne-am deplasat pe traseu in seara respectiva a fost de 59,41km/h (stabilita prin expertiza). Viteza legala in zona era de 60 km/h. In zona producerii accidentului traseul era liber, anterior trecand pe acolo coloana oficiala a presedintelui. Mai multi martori au declarat ca nu toate motocicletele din dotarea MAI erau in stare buna de functionare, avand probleme la sistemul de directie, ABS, placute de frana si cauciucuri uzate, blocarea rotii etc.”, mai scrie Oprea pe Facebook.

El sustine ca motocicleta implicata in accident fusese reparata cu o saptamana in urma, iar ofiterul care conducea echipajul de politie ii spusese lui Gigina ca daca apreciaza ca ar fi probleme de deplsare sa se retraga.

Citeste si:
Mama politistului Bogdan Gigina: Vinovatii de moartea lui se joaca
Mama politistului Bogdan...

”Motocicleta implicata in accident fusese reparata cu o saptamana in urma, iar colegul lui Bogdan Gigina, care folosea aceeasi motocicleta, nu reusise sa o porneasca pe tura lui. Dupa accident motocicleta a fost dusa la Brigada Politiei Rutiere (!) - si nu la o institutie neimplicata - unde a fost ulterior examinata de expert. Ofiterul care conducea echipajul de politie i-a spus lui Bogdan, chiar de la plecare ca, daca apreciaza ca are probleme de deplasare din cauza conditiilor meteo, sa nu se mai deplaseze in dispozitiv. Totodata, i-a spus ca, daca pe traseu apreciaza ca nu poate continua deplasarea, sa se retraga din dispozitiv. Urmatoarea intersectie (cea de la Eroilor) era deja asigurata de un politist care dirija traficul, astfel ca nu exista niciun motiv de graba pentru insotitori”, a mai spus Oprea.

El sustine ca lucrarire din zona accidentului trebuiau realizate in 96 de ore, iar groapa nu a fost semnalizata corespunzator.

Citeste si:
Albert Oprea, revoltat din cauza nedreptăților pe care le-a...
Albert Oprea, revoltat din...

”Din documentatia de aprobare a lucrarilor rezulta ca acestea ar fi trebuit efectuate in maxim 48 ore, incepand cu data de 16.10.2015, termen care putea fi prelungit cu inca maxim 48 ore. Adica, in total 96 ore. Lucrarile au fost efectuate in perioada 16.10-21.10.2015, adica in 120 ore! Lucrarea nu a fost semnalizata corespunzator (au fost folosite indicatoare rutiere nereflectorizante, amplasate la distante mai mici decat prevede legea). In mod ciudat, indicatoarele folosite la fata locului nu au fost sechestrate, astfel ca ulterior acestea nu au mai putut fi expertizate”, a mai scris Oprea.

Senatorul sustine ca a aflat de la aghiotant de accident, fiind informat ulterior despre gravitatea evenimentului.

”Initial, masina in care ma aflam a oprit la locul accidentului. Dar pentru ca politistul din masina de la Rutiera a indicat soferului sa continue deplasarea, nu am vazut ce s-a intamplat. Abia ulterior am fost informat de gravitatea evenimentului. Cand am aflat de la aghiotant ca a fost accidentat motociclistul, l-am intrebat ce cauta motociclistul in dispozitiv pe ploaie - aspect confirmat in declaratiile date la Parchet de catre soferul masinii in care ma aflam”, a mai spus Oprea.

Citeste si:
Ciolacu: „PSD va depune o moțiune simplă contra ministrului Economiei"
Ciolacu: „PSD va depune o...

Fostul vicepremier Gabriel Oprea a anuntat vineri, pe Facebook, ca nu se ascunde in spatele niciunei imunitati si, la fel ca si familia Gigina, doreste adevarul despre acel accident, astfel ca demisioneaza din Senat. El precizeaza ca procedura, conform Regulamentului, se va realiza saptamana viitoare.

Senatorii au respins, luni, prin vot secret cu bile, cererea Procurorului General de incuviintare a inceperii urmaririi penale, pentru ucidere din culpa, a fostului ministru de Interne Gabriel Oprea, cu 73 de voturi ”impotriva” cererii Parchetului General, 45 ”pentru” si sase abtineri.

Fostul vicepremier Gabriel Oprea le-a cerut atunci colegilor senatori sa voteze impotriva cererii DNA , precizand ca in noaptea tragediei el se afla pe bancheta din spate si ministrul de Interne nu da comenzi referitor la viteza sau traseu.

Citeste si:
5 lucruri pe care ar trebui să le spui partenerului tău în fiecare zi
5 lucruri pe care ar trebui...

”Vreau doar sa explic foarte simplu si scurt ca in seara tragediei veneam de la o institutie pe linia securitatii nationale, nu veneam de la restaurant. Totul e documentat la secunda. Sunt aici colegi care au fost ministri de Interne. Exista o baza legala din anul 2000. Fiecare ministru de Interne, ministru de stat, vicepremier, exista deci baza legala, pentru un antemergator. In seara aceea, in jur de orele 19.00 aveam antemergatorul in fata, in urma cercetarii viteza masinii de politie era viteza legala. Cea in care ma aflam eu, atentie, pe bancheta din spate, nu o conduceam, aveam viteza legala. Din pacate, s-a intamplat aceasta tragedie. Un tanar politist a cazut intr-una din cele trei gropi din centru Capitalei. O mare tragedie. Sunt reguli foarte clare. Nu ministrul de Interne stabileste traseul, nu da comenzi vis a vis de viteza, nu am dat niciodata, nici nu puteam sa discut cu tanarul coleg de pe motocicleta”, a spus Oprea, in plenul Senatului.

Gabriel Oprea sustine ca nu poate fi acuzat de uciderea din culpa intrucat nu conducea masina in care se afla, iar cauza mortii politistului au fost gropile de pe traseu.

”Am trait un cosmar. (...) Sunt un om care a cautat intodeauna sa-mi fac datoria. Repet. Aflat pe bancheta din spate nu puteam sa comit aceasta ucidere din culpa. Cred ca greseala, cred ca ceea ce a determinat au fost cele trei gropi, spre aici trebuie indreptate toate cercetarile, care au fost prost semnalizate. Acest lucru s-a intamplat in acea seara. Va rog sa votati impotriva acestei cereri”, a mai spus Oprea.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.