Directorul RATB a lamurit curiozitatile cele mai aprinse ale reporterilor.

Gratuitatea pentru transportul public bucurestean ar trebui sa fie compensata de municipalitate si, in aceste conditii, nu ar fi "o gaura" pentru RATB, a declarat joi directorul general al regiei, Radu Paul Orzata.

El s-a aflat joi la sediul PSD, unde a discutat cu primarul ales al Capitalei, Gabriela Firea, despre problemele curente ale RATB, intre care modernizarea parcului auto, scoaterea in trafic a tuturor mijloacelor de transport, dar si variantele de implementare a gratuitatii in Bucuresti. "Lucrurile incep sa se miste, avem sperante mari ca vor functiona mult mai bine decat pana acum. Poate fi fezabil, de ce nu? (transportul gratuit — n.r.). In niste conditii optime, care sa aduca performanta transportului in comun, da. Trebuie indeplinite mai multe conditii ca sa fie eficient pentru calatori, pentru ca, in traficul care este acum in Bucuresti, ca sunt 100 sau 1.000 de autobuze, tot in aglomeratie stau si n-ar fi eficient. Trebuie in primul rand banda unica", a afirmat Orzata. Intrebat daca banii n-ar reprezenta o problema, el a spus: "E o problema, dar gratuitatea asta ar trebui sa fie compensata de municipalitate, nu? Exista in bugetul primariei (surse de finantare — n.r.), probabil doamna primar general isi va face socotelile, astfel incat sa gaseasca finantarea respectiva".

Potrivit directorului RATB, venitul la acest moment din bilete si abonamente este in jur de 150 — 160 milioane de lei pe an, respectiv 30-35 % din bugetul RATB. "Nu e o gaura, gratuitatea asta va fi sustinuta de municipalitate, nu altfel", a completat el, intrebat cum va fi acoperita o viitoare "gaura", conform Agerpres.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.