Guvernul lucreaza pentru debirocratizarea administratiei prin infiintarea unor asa-zise "comisii de taiat hartie", la nivelul ministerelor. Executivul doreste eliminarea unor documente, autorizatii si avize, din relatia romanilor cu autoritatile, costurile birocratice fiind estimate la 2 miliarde.
“Comisia de taiat hartii este un nume generic, nu este o comisie ca atare. In urma sedintei trecute de guvern, un prim pas in aceasta strategie de debirocratizare, pentru ca despre asta vorbim - despre o strategie de debirocratizare care va avea mai multi pasi, mai multe elemente consistente care incearca sa simplifice procesul birocratic care caracterizeaza administratia romaneasca – s-au stabilit comisii la nivelul ministerelor, care vor trebui in perioada imediat urmatoare sa faca o evaluare a avizelor care pot fi eliminate rapid si fara sa afecteze procesul decizional", a declarat purtatorul de cuvant al Guvernului, Dan Suciu, potrivit MEDIAFAX.

El a adaugat ca specialistii din ministere au de stabilit si un mecanism prin care aceste avize pot fi eliminate si daca este nevoie de modificari legislative. “Asta este un prim pas in acest program ambitios de debirocratizare, care va avea mai multe componente“, a adaugat Suciu.

El a precizat ca este vorba si despre eliminarea unor documente din relatia administratiei cu persoanele fizice si juridice. “Este primul pas din strategia aceasta care a primit numele de lucru - comisia de taiat hartii. Este numele cu care operam in Guvern si incercam sa transformanm comisia aceasta intr-una efectiv de taiat hartii. (…) Avem un cost de aproximativ 2 miliarde, care pare a fi cost birocratic efectiv", a conchis Dan Suciu.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.