Ministerul Transporturilor dispune de o alocare totala de 11,86 miliarde lei in bugetul anului viitor, in scadere cu 7,6% fata de executia preliminata din 2015, insa in functie de rezultate suma poate fi suplimentata cu 2 miliarde lei, ajungand astfel pe plus cu 1 miliard lei fata de 2015.

"Alocarea totala a Ministerului Transporturilor, de 11,86 miliarde lei, este in scadere fata de anul precedent (executia din 2015 - n.r.), dar este doar temporara. Este vorba de noul mecanism convenit cu Ministerul Finantelor de a pastra o rezerva nealocata la inceput. Daca vom avea rezultate bune, suma se va majora cu doua miliarde lei, adica vom ajunge la 13,86 miliarde lei, ceea ce ne va duce cu peste un miliard de lei peste anul 2015", a declarat miercuri ministrul de resort, Dan Costescu, dupa sedinta de guvern.

Ministerul Transporturilor se finanteaza integral de la bugetul de stat, primind pentru anul viitor 11,86 miliarde lei, in scadere cu 7,6% fata de executia preliminata din acest an, de 12,84 miliarde lei.

Costescu a punctat ca, din totalul fondurilor sunt prevazute in buget in jur de 7,4 miliarde lei pentru politica de investitii in infrastructura, 4,1 miliarde lei pentru politica de intretinere, iar pentru cheltuielile de functinonare a ministerului insumeaza circa 29 milioane lei.

"Incepem sa avem deja infrastructura si trebuie sa o intretinem. Avem alocate 4,1 miliarde lei, in care sunt inscrise si subventiile pentru transport. Din totalul acestora, intretinerea reprezinta 1,6 miliarde lei, iar subventiile pentru transport aproape doua miliarde lei", a punctat ministrul Transporturilor.

El a aratat ca are ca obiective sa organizeze bugetul ministerului pe baza unor programe de investitii, din care va selecta "niste programe strategice", si sa restructureze CNADNR, CFR si Metrorex, scrie MEDIAFAX.

Prioritatile pe zona infrastructurii rutiere vizeaza continuarea proiectelor incepute pe coridorul IV si un nou pachet de progame, pe langa proiectele in desfasurare, care va include autostrada Pitesti-Sibiu, segmentul Comarnic-Brasov, care a trecut in zona finantarii din fonduri structurale, precum si Coridorul IX Ploiesti-Pascani.

"Pe zona feroviara ne propunem sa continuam investitiile Coridorului IV feroviar, calea ferata are sansa sa inchida acest coridor inainte de 2017-2018, astfel incat se va putea circula pe segmentul Constanta-Curtici cu viteza de 160 km/ora. Ne mai propunem in acest guvern sa acordam o atentie speciala celor trei raze principale care pleaca din Bucuresti, spre Brasov, Constanta si Craiova si sa continuam studiile pentru coridorul IX, care merge in Moldova"
, a adaugat ministrul de resort.

Citeste si:
INS: Rata șomajului din România a ajuns în august la 5,4%, în...
INS: Rata șomajului din...

In ceea ce priveste sectorul maritim si fluvial, ministerul va elabora un studiu de fezabilitate pentru imbunatatirea conditiilor de navigare pe Dunare, inclusiv pe teritoriul Bulgariei, va demara studiul de fezabilitate pentru dezvoltarea infrastructurii portului Constanta si pentru infrastructura porturara de pe Dunare, fie ca este fluviala sau maritima.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.