Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a declarat ca in aprilie va fi finalizata documentatia pentru linia de metrou Gara de Nord - Aeroportul Henri Coanda si ca punerea in functiune a magistralei pana in anul 2020, termen solicitat de UEFA, depinde de "cat de nemti vom reusi sa fim".

"Pe Bucuresti - Otopeni in acest moment suntem in situatia in care am avea o solutie adevarata, sa facem metrou Gara de Nord - Otopeni. Eu cred ca ne va iesi in urmatoarea luna toata documentantia necesara, mai ales ca acolo exista si proiect", a afirmat ministrul Transporturilor, intr-o conferinta de presa, raspunzand unei intrebari.

La Bucuresti se vor desfasura in 2020 patru meciuri in cadrul turneului final al Campionatului European de fotbal.

Metrorex va aloca suma de 38,5 milioane lei pentru proiectul magistralei 6 care va lega Gara de Nord de Aeroportul Henri Coanda, al carei termenul de punere in functiune al liniei este anul 2020 la solicitarea UEFA, potrivit unui proiect de ordonanta de urgenta elaborat de Ministerul Transporturilor, scrie MEDIAFAX.

Compania care administreaza metroul bucurestean a avut alocata anul trecut suma de 1,14 miliarde lei pentru activitatea de investitii, nivelul stabilit in 2015 fiind de 1,74 miliarde lei. Cuantumul investitiilor stabilite pentru acest an va fi suplimentat cu suma 188,5 milioane lei, bani obtinuti din vanzarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de sera, potrivit proiectui de ordonanta de urgenta. Dupa aprobarea actului normativ, bugetul de investitii pentru anul 2015 al Metrorex va ajunge la 1,93 miliarde lei.

Din cei 188,5 milioane lei, suma de 150 milioane lei va fi utilizata pentru lucrari pe tronsoanele Nicolae Grigorescu II - Anghel Saligny, respectiv sectiunea Parc Bazilescu - Lac Straulesti.

Pentru magistrala 6, unde va fi directionata diferenta de 38,5 milioane lei, Metrorex vizeaza servicii de proiectare, consultanta si asistenta tehnica in vederea inceperii procedurilor de achizitie a lucrarilor de executie structura statii si tunele.

"Finalizarea proiectului «Magistrala 6 - Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti» pana in anul 2020 este o conditie impusa de UEFA determinata de faptul ca Romania va fi gazda pentru desfasurarea Campionatului European de Fotbal", se arata in proiectul de OUG initiat de Transporturi.

Capitala va gazdui, pe Arena Nationala, patru meciuri, trei din faza grupelor si unul din optimile de finala, in cadrul turneului final al Campionatului European de fotbal din 2020, alaturi de alte 12 orase.

Citeste si:
Emily Burghelea a tras o sperietură sora cu moartea. Cu ce probleme...
Emily Burghelea a tras o...

In decembrie 2012, UEFA a decis sa organizeze, sub sloganul "EURO pentru Europa", un turneu final de-a lungul intregului continent, pentru a marca 60 de ani de la prima editie a Campionatului European.

Administratorul retelei de metrou a lansat in mai 2012 anuntul de intentie pentru licitatia privind constructia magistralei 6, potrivit caruia linia ar fi urmat sa fie pusa in functiune in 2017-2018, iar valoarea estimativa a contractului era de 1,05 miliarde euro, fara TVA.

Metrorex a incheiat la finele lui 2011 un contract de 66,6 milioane euro cu asocierea Padeco (Japonia)/Oriental Consultants (Japonia)/Metroul SA Romania/Seneca Group International/Systra (Franta) pentru consultanta la legatura retelei de metrou cu Aeroportul Otopeni.

Lungimea retelei de metrou este de aproape 70 de kilometri, distribuiti pe patru linii magistrale si 51 de statii. Metrorex are aproximativ 4.200 de angajati.

Citeste si:
Sindicaliștii de la Metrorex protestează la sediul Ministerului...
Sindicaliștii de la Metrorex...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.