Master Planul pe Transport trebuie aplicat doar pe baza unui consens pe minimum zece ani intre toate fortele politice, altfel nu are rost ca expertii Ministerului Transporturilor sa se apuce de treaba, deoarece va fi un esec in lipsa garantiilor pe termen lung, a afirmat premierul Victor Ponta.

El a precizat ca documentul va trebui prezentat si presedintelui tarii, inainte de acordul politic.

"Mergeti sa discutati cu comisiile reunite de transport din Senat si Camera Deputatilor, sa aveti o discutie oricat de lunga, la care sa nu vina doar cei din comisia de transport, ci si ceilalti parlamentari, dupa care voi invita liderii tuturor partidelor parlamentare. Vom merge si la presedintele tarii. Ca sa avem un Master Plan care va avea succes, trebuie un acord pe 10 ani. Daca nu il avem, nu are rost sa va apucati de treaba", a spus Ponta, prezent, marti, la sediul Ministerului Transporturilor, pentru prezentarea de catre ministrul de resort, Ioan Rus, prioritatilor de infrastructura rutiera aferent perioadei 2015-2016.

Premierul a explicat necesitatea unui acord politic prin faptul ca este nevoie de garantii de finantare pe termen lung pentru constructori, indiferent de schimbarile politice din Romania. "Sa nu mai incepem ca Mesterul Manole, fiecare ministru, fiecare guvern incepe ceva, vine urmatorul, opreste si incepe din alta parte si avem bucatele de autostrazi", a afirmat Ponta, potrivit MEDIAFAX.

La inceputul lunii octombrie, ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a prezentat Master Planul general de transport al Romaniei in fata comisiilor parlamentare de transporturi, documentul cuprinzand toate interventiile in infrastructura pentru 2014-2030.

Proiectele de autostrazi incluse in Master Plan sunt Sibiu - Brasov (103 km), Ploiesti - Comarnic (49 km), Craiova - Pitesti (115 km), Comarnic - Brasov (54 km), Brasov - Bacau (158 km) si Gilau - Bors (177 km), costul total estimat pentru aceste proiecte fiind de 6,58 miliarde euro fara TVA, potrivit unui document de sinteza furnizat de Ministerul Transporturilor.

In plus, Master Planul cuprinde constructia de drumuri expres insumand aproximativ 2.200 km, fondurile necesare pentru aceste proiecte totalizand circa 17,5 miliarde euro fara TVA.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.