Un numar de 282 de televiziuni si radiouri au informat CNA privind intentia de a reflecta campania electorala pentru alegerea presedintelui Romaniei, potrivit unor documente postate pe site-ul Consiliului National al Audiovizualului.

Astfel, printre cele 154 de televiziuni care vor difuza emisiuni electorale se numara Antena 3, statiile locale ale Antena 1, B1 TV, Kanal D, Prima TV (statia centrala, de la Bucuresti, si statiile locale), Digi 24 (statia centrala si cele locale), Realitatea TV (statia centrala si statiile locale), The Money Channel, Romania TV si SRTv (statiile centrale si studiourile regionale), scrie MEDIAFAX.

De asemenea, 128 de posturi de radio si-au declarat intentia de difuzare a unor emisiuni electorale, intre acestea numarandu-se Europa FM, RFI Romania, Realitatea FM (statia centrala si cele locale) si posturile Societatii Romane de Radiodifuziune. Listele sunt in curs de actualizare de catre CNA si urmeaza sa fie discutate de catre membrii Consiliului.

Campania electorala pe posturile de radio si de televiziune publice si private va incepe pe 3 octombrie, ora 00.00, si se incheie pe 1 noiembrie, ora 7.00, potrivit Deciziei CNA numarul 528 din 11.09.2014 privind regulile de desfasurare in audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea presedintelui Romaniei. Pentru candidatii la functia de presedinte al Romaniei, accesul la serviciile publice si private de radio si televiziune este egal si gratuit.

Radiourile si televiziunile care intentioneaza sa realizeze si sa difuzeze emisiuni electorale au avut obligatia sa comunice CNA implicarea lor in campania electorala, pana pe 23 septembrie, printr-o adresa. De asemenea, candidatii au la dispozitie intervalul 24 septembrie - 2 octombrie pentru a se adresa in scris posturilor private de radio si de televiziune care si-au anuntat intentia de realizare si difuzare a emisiunilor electorale, solicitand si timpii de antena pe care intentioneaza sa ii utilizeze.

In timpul campaniei electorale, programele politice ale candidatilor, opiniile si mesajele cu continut electoral pot fi prezentate numai in urmatoarele tipuri de emisiuni: de promovare electorala; de dezbatere electorala; informative. Difuzarea in direct si inregistrata a mitingurilor si intalnirilor electorale, a conferintelor de presa si a altor activitati de campanie ale candidatilor este considerata emisiune de promovare electorala. Materialele audiovizuale electorale, altele decat spoturile electorale, puse la dispozitia radiodifuzorilor de candidati pot fi difuzate numai in emisiunile de promovare electorala.

Citeste si:
Buhnici, amendat cu 20.000 de lei de CNCD pentru afirmațiile despre...
George Buhnici a fost amendat...

Radiodifuzorii sunt obligati sa asigure, in emisiunile electorale, reflectarea desfasurarii campaniei electorale, cu respectarea urmatoarelor principii: echitate - toti candidatii trebuie sa aiba posibilitatea de a se face cunoscuti electoratului; echilibru in prezentarea activitatilor de campanie ale candidatilor; impartialitate - tratarea tuturor candidatilor in mod obiectiv si echidistant.

In perioada campaniei electorale, candidatii si reprezentantii acestora, precum si ai partidelor politice, aliantelor politice si aliantelor electorale care sustin candidati nu pot fi producatori, realizatori si moderatori ai emisiunilor realizate de radiodifuzorii publici si privati.

Candidatii, reprezentantii acestora si ai partidelor politice, aliantelor politice si aliantelor electorale care sustin candidati si care detin functii in institutii si/sau autoritati publice pot avea interventii, in direct sau inregistrate, si in alte emisiuni decat cele electorale, strict in probleme legate de exercitarea functiei lor. In aceste situatii, radiodifuzorii au obligatia sa ia masuri pentru asigurarea echidistantei si a pluralismului de opinii.

Citeste si:
PSD cere anchetă pe motiv că premierul ar folosi resurse...
PSD cere anchetă pe motiv că...

Cu 48 de ore inainte de ziua votarii este interzisa prezentarea de sondaje de opinie, televoturi si anchete cu continut electoral facute pe strada. In ziua votarii este interzisa prezentarea sondajelor realizate la iesirea de la urne, inainte de incheierea votarii.

Alegerile prezidentiale se vor desfasura pe 2 noiembrie (primul tur de scrutin) si, respectiv, 16 noiembrie (al doilea tur), potrivit unei hotarari a Guvernului.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.