"Daca are cineva semne de intrebare, ma cheama si-i povestesc. Eu am alte preocupari decat traznaile astea", a declarat Radu Berceanu, pentru MEDIAFAX.
Guvernul va sesiza DNA si SRI pentru nereguli in derularea contractului incheiat cu Bechtel la constructia Autostrazii Transilvania, acuzand posibile fapte de natura penala comise de fostii ministri Gheorghe Dobre, Sebastian Vladescu, Monica Macovei, Radu Berceanu si fostul sef CNADNR Cristian Duica.
Inspectorii guvernamentali arata, printre altele, ca intelegerea cu Bechtel a fost modificata, in 2009, fara respectarea dispozitiilor legale, ceea ce a condus la prejudicii pentru stat.
Conform raportului, renegocierea contractului, stabilit initial la "valoarea corecta" si certificata ca atare de 2,2 miliarde euro, a fost initiata, in 2005, fara un mandat din partea Guvernului, fiind doar un mandat acordat de fostul ministru al Transporturilor Gheorghe Dobre (PDL), iar lucrarile fiind intarziate. Negocierile au fost coordonate de Gheorghe Dobre si fostul ministru al Finantelor Sebastian Vladescu.
Prin incheierea unui acord de modificare la contract, in baza unei hotariri de guvern initiata de Dobre si avizata de Vladescu si fostul ministru al Justitiei Monica Macovei, statul a fost pagubit cu 40 milioane euro, prin reclasificarea acestei sume, acordate initial cu titlu de avans, drept cheltuieli de mobilizare, cu incalcarea dispozitiilor legale. Inspectorii arata ca ministrii stiau, conform notei de fundamentare a hotaririi de guvern, ca aveau obligatia recuperarii acestei sume.
Pentru crearea unei "aparente de legalitate", a fost insa acceptata cresterea cheltuielilor de mobilizare de la 30 milioane euro la 70 milioane euro, cu toate ca acestea se refereau la activitati anterioare inceerii constructiei, iar constructiile erau deja incepute din 2004.
Inspectorii ii acuza astfel pe ministrii Dobre, Vladescu si Macovei ca au creat un artificiu pentru a justifica faptul ca Bechtel a pastrat 40 milioane euro.
Percheziții DNA la Ministerul Finanțelor. Biroul unui șef din...
In raport se mai arata ca reprezentantii Companiei Nationale pentru Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) nu au pus la dispozitia Corpului de Control originalul contractului, iar acesta nici nu a fost gasit in pofida cautarilor la mai multe institutii, fiind obtinute doar copii certificate. In final, la CNADNR a fost identificat un exemplat marcat "conform cu originalul", in limba engleza, care ar fi originalul documentului aflat in posesia statului.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Go big or Go home: cum să te extinzi în Silicon Valley ca firmă din România
Sursa: start-up.ro
-
Google Green Light este soluția software care poate fluidiza traficul în România
Sursa: green.start-up.ro
-
Se vor scumpi produsele Sabon din cauza războiului din Fâșia Gaza? Răspunsul...
Sursa: retail.ro
-
Construind poduri, nu ziduri: Ghid pentru a dezvolta relații sănătoase
Sursa: garbo.ro
-
România a avut cea mai mare rată a inflației din UE în februarie
Sursa: futurebanking.ro
-
Tarot online: Se teme că te poate pierde?
Sursa: kudika.ro
-
Ministrul Energiei: Reactorul nuclear de la Doicești va fi cu 20-30% mai...
Sursa: wall-street.ro