Ministrul pentru marile proiecte, Dan Sova, a declarat ca este pentru prima oara cand este de acord cu Traian Basescu in ceea ce priveste "proasta guvernare", dar ca acest lucru o priveste pe Anca Boagiu, fost ministru al Transporturilor, care s-a ocupat de autostrada Nadlac-Arad.

"Nadlac-Arad este o autostrada impartita in doua loturi: Nadlac-Arad, lotul I si Nadlac-Arad, lotul II. Pentru amandoua loturile contractele au fost semnate de doamna ministru Anca Boagiu. Deci, daca ne referim la proasta guvernare a doamnei Anca Boagiu, trebuie sa recunosc ca e prima oara in viata mea cand sunt suta la suta de acord cu domnul presedinte Basescu", a afirmat Sova pentru MEDIAFAX.

Mentionand ca pentru lotul I al autostrazii Nadlac-Arad contractul a fost semnat cu firma lui Nelu Iordache, Sova a declarat: "Infractiunile comise la atribuirea lotului Nadlac-Arad lotul I au fost principala cauza pentru care Programul Operational pentru Transport a fost suspendat de catre Comisia Europeana timp de un an de zile. In loc sa se mire, domnul presedinte Basescu mai bine si-ar pune problema de ce a trebuit ca doamna Boagiu sa semneze in conditiile comiterii de infractiuni - asa a apreciat Directia de Lupta Antifrauda in urma controlului - si de ce din aceasta cauza am avut Programul Operational pentru Transport suspendat timp de un an de zile".

In ceea ce priveste al doilea lot al autostrazii Nadlac-Arad, Dan Sova a mentionat ca firma Alpine Bau a dat faliment in Austria, nu in Romania.

"Ma indoiesc ca Guvernul Romaniei ar fi putut sa intervina pentru a evita falimentul Alpine in Austria. Daca poate Presedintia, i-am fi recunoscatori sa rezolve falimentul Alpine in Austria", a comentat Sova.

"Singurul lucru care se putea face si care s-a facut, in acord cu reprezentantii Comisiei (Europene), a fost ca pentru 15% din Nadlac-Arad lotul doi, care a ramas neexecutat de catre Alpine, sa se reia o procedura de licitatie pentru a desemna o noua firma care sa realizeze cei 15% ramasi. Era singura posibilitate in contextul procedurilor si fondurilor europene. Asta a fost stabilit impreuna cu Comisia Europeana, tot ceea ce spune domnul presedinte Basescu, cu compensari, cu sa dam bani, cu sa continue sunt niste povesti", a sustinut ministrul.

Citeste si:
Sorin Grindeanu, acuzații la adresa guvernării: „Nu știm unde s-au...
Sorin Grindeanu, acuzații la...

El a mentionat ca singura posibilitate este reluarea licitatiei, dupa ce un expert va stabili ce reprezinta cei 15% neexecutati, respectiv lucrarile ramase de efectuat.

Sova a mai sustinut ca procedurile pentru atribuirea noilor contracte au fost declansate, iar castigatorii licitatiilor pentru cele doua tronsoane de autostrada vor fi desemnati pana la finalul acestui an.

Citeste si: Basescu: Autostrada Arad-Nadlac, emblema neputintei si a proastei guvernari


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.