Conform unui anunt al Administratiei prezidentiale, Traian Basescu va sosi in jurul orei 12.00 la santierul tronsonului de autostrada Arad-Nadlac la Nod Pecica, la kilometrul 12.
Saptamana trecuta, agentia MEDIAFAX a publicat un reportaj privind situatia generata de inchiderea santierului la lotul 2 al autostrazii Nadlac-Arad.
Astfel, inchiderea santierului la lotul 2 al autostrazii Nadlac-Arad, dupa falimentul Alpine Bau, a lasat fara locuri de munca aproximativ 600 de oameni doar din orasul aradean Pecica, unde exista si firme care au de recuperat sute de mii de lei de la firma respectiva sau de la subcontractori.
Construirea lotului 2 al autostrazii Nadlac-Arad, cuprins intre Pecica si Arad, a fost oprita cu putin timp inainte de finalizare, astfel ca exista asfalt pe 80 la suta din traseu, soferii fiind opriti sa circule doar de bariere si de echipe de agenti de paza aflate la jonctiunea cu DN 7. Breteaua de legatura intre autostrada si DN 7 nu e asfaltata, insa drumul de cativa kilometri din pamant batatorit poate fi parcurs cu usurinta de catre soferi, pana in locul in care incepe asfaltul.
Edilul din Pecica, oras sufocat de traficul de pe DN 7 - care in mare masura s-ar fi mutat pe autostrada daca segmentul cuprins intre Arad si frontiera era finalizat - spunea ca e un "adevarat ghinion ca s-au oprit lucrarile pe ultima suta de metri". "Daca pe lotul 1 s-au oprit din cauza unor fraude, la lotul 2 a falimentat constructorul. Nu se poate ghinion mai mare, mai ales pentru orasul nostru, asupra caruia oprirea santierului are un impact economic negativ destul de important", afirma primarul orasului Pecica, Petru Antal.
Conform acestuia, aproximativ 600 de localnici au avut de lucru cat timp santierul era deschis, insa dupa sistarea lucrarilor, multi au ramas cu salarii neincasate si nu si-au mai gasit alt serviciu. "In jur de 600 de oameni din Pecica au ramas fara serviciu. Grav este si ca firme care subcontractasera lucrari de la Alpine au mari sume de incasat si, la randul lor, au datorii catre firme din Pecica. E un cerc vicios care ar putea conduce la alte falimente locale", spunea edilul.
Volodimir Zelenski, vizită istorică în România. Se va întâlni cu...
Potrivit primarului, firme locale de transport au de recuperat aproximativ 100.000 de lei de la Alpine sau subcontractori, iar alte multe societati comerciale locale au de incasat facturi restante cuprinse intre 10.000 si 40.000 de lei.
Reprezentanti ai CNADNR spuneau, neoficial, ca sunt mici sanse ca lucrarile pe lotul 2 sa fie reluate in acest an, pentru ca procedurile de desemnare a unui nou constructor vor dura mai multe luni, iar apoi sezonul rece ar putea tine blocate lucrarile.
In acest moment, terasamentele de la pasajele rutiere de pe autostrada sunt vizibil afectate de oprirea lucrarilor, pentru ca, in urma ploilor, pe unele portiuni s-a surpat incarcatura de pamant.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
Românii de la Rottaprint se extind în internațional: comenzi în 14 țări, în 2023
Sursa: retail.ro
-
Dan Mihăescu: Ce trebuie să știe fondatorii despre GapMinder Fund II?
Sursa: start-up.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în funcție de zodie în săptămâna 22-28 aprilie
Sursa: garbo.ro
-
Cine sunt câștigătorii premiilor RoFintech Awards 2024?
Sursa: futurebanking.ro
-
O companie importantă de logistică și transport achiziționează 100 camioane...
Sursa: wall-street.ro
-
10 Mesaje pe care ar trebui să le lipim prin toată casa ca să le vedem cât...
Sursa: kudika.ro