Emil Boc a declarat, miercuri, intr-o conferinta de presa, ca inainte de a incepe alte tronsoane de autostrada Guvernul ar trebuie sa le finalizeze pe cele incepute.
"Solicit Guvernului ca la rectificarea bugetara sa reintroduca la finantare tronsonul Gilau - Mihaiesti din Autostrada Transilvania, pentru ca a existat licitatie facuta si s-a reziliat contractul. Nu se poate spune ca nu a fost bugetat acest segment de autostrada. Era un tronson cu toate exproprierile facute, proiectarea era realizata, licitatia adjudecata, constructorul nominalizat, bani in buget prevazuti. De ce s-a oprit o asemenea lucrare? Ca s-o legi de alt tronson, care nu are nici proiectare, nici exproprieri, si nimic facut? Inainte de a incepe alte tronsoane de autostrada, de a face alte proiecte, sa le finalizeze pe cele incepute si care sunt la indemana pentru a fi finalizate", a spus Boc, potrivit MEDIAFAX.
Acesta a subliniat ca tronsonul dintre Gilau - Mihaiesti este foarte important pentru locuitorii judetelor Cluj si Salaj.
Tronsonul Gilau – Mihaiesti din Autostrada Transilvania are o lungime de 8,7 kilometri, Guvernul incepand in 2011 demersurile pentru realizarea acestuia.
In octombrie 2012, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale a anuntat ca asocierea dintre firmele Spedition UMB - Tehnostrade a castigat licitatia pentru construirea acestui tronson, valoarea ofertei castigatoare fiind de circa 57 milioane de euro.
Contractul de executie a lucrarilor a fost anulat la inceputul anului 2013.
Proiectul autostrazii Brasov - Bors, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat in 2003 si inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro incheiat cu Bechtel, care trebuia executat pana cel tarziu in 2012.
Culiță Sterp le-a dat replica oamenilor care l-au criticat în urma...
Contractul cu Bechtel pentrul construirea Autostrazii Transilvania a fost insa reziliat la finele lunii mai, statul roman urmand sa plateasca companiei americane 37,2 milioane de euro si datorii de 50 milioane de euro.
Pe fondul disputelor politice initiate de partidele care s-au succedat la guvernare si fara bani alocati de la buget, proiectul de 415 kilometri a fost derulat intr-un ritm lent, iar pana in prezent au fost executati doar 52 de kilometri.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Femeia care rescrie felul în care copiii învață să vorbească
Sursa: start-up.ro
-
Răzvan Ghenu, Arggo: Ne confruntăm cu din ce în ce mai multe atacuri cibernetice
Sursa: retail.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în funcție de zodie în săptămâna 29 aprilie - 5 mai
Sursa: garbo.ro
-
UniCredit va oferi carduri adaptate pentru nevăzători
Sursa: futurebanking.ro
-
Oracolul Îngerilor: Ce mesaj are Îngerul Păzitor pentru 26 aprilie 2024?
Sursa: kudika.ro
-
ANPC vine cu recomandări pentru consumatori privind produsele din pește: Să...
Sursa: wall-street.ro