Hotararea de guvern privind privatizarea CFR Marfa a fost aprobata de Guvern, in sedinta de miercuri, au declarat agentiei MEDIAFAX surse oficiale.

Saptamana trecuta, actul normativ a fost dezbatut de Guvern in prima lectura, fiind asteptat si avizul din partea Consiliului Economic si Social.

CFR Marfa inregistreaza in prezent datorii totale de 1,8 miliarde lei, dintre care circa 600 milioane lei la buget si 600 milioane lei catre CFR Infrastructura, restul reprezentand penalitati de intarziere si restante catre furnizori privati.

Consiliul Suprem de Aparare a Tarii a avizat strategia, solicitand privatizarea cu un investitor strategic si respectarea obligatiilor pe care societatea le are fata de MApN, NATO si alte structuri de securitate.

Proiect: CFR Marfa, vanduta prin licitatie cu oferte in plic

Pentru pregatirea procesului de privatizare vor fi parcurse o serie de etape, respectiv notificarea creditorilor CFR Marfa cu privire la posibilitatea modificarii structurii actionariatului, ca urmare a privatizarii, si obtinerea acordului acestora, obtinerea avizelor de mediu pentru privatizare si a certificatelor de obligatii bugetare, intocmirea unui dosar de prezentare (inclusiv a proiectului contractului de vanzare-cumparare de actiuni), asigurarea accesului potentialilor investitori la date si informatii despre CFR Marfa (inclusiv prin organizare unui Camere de Date) si publicarea ofertei de vanzare a actiunilor.

Conform strategiei, statul va ceda pachetul majoritar al CFR Marfa prin negociere pe baza de oferte preliminare si neangajante, etapa urmata de licitatie cu oferta in plic, unde garantia de participare va fi echivalentul in lei a 10 milioane euro, reprezentand 17% din valoarea nominala a actiunilor detinute de stat.

Guvernul promite FMI ca va privatiza CFR Marfa pana la jumatatea lunii mai

Pe de alta parte, taxa pentru fiecare investitor sau grup de investitori care depune documente de participare este echivalentul in lei a sumei de 20.000 euro.

Singurul criteriu de adjudecare a licitatiei va fi pretul oferit.

In cazul in care Ministerul Transporturilor nu va putea incheia contractul de privatizare cu investitorul adjudecatar al procedurii de licitatie, institutia va putea decide reluarea procesului de privatizare prin aplicarea oricarei metode de transfer a dreptului de proprietate asupra actiunilor, cu adaptarea corespunzatoare a strategiei, sau prin invitarea la negocieri in ordinea clasamentului de la licitatie a urmatorilor investitori calificati.

Citeste si:
Grindeanu îl atacă dur pe Cîțu: „Băieţel alintat de tătucul de la...
Grindeanu, atac dur la adresa...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.